ریاست سعید جلیلی به حاکمیت مطلق فقر می انجامد

مشاور روحانی در توئیتی نوشت: جناب جلیلی را بیش از سه دهه است که کاملا می‌شناسم؛ و می‌دانم که ایشان تندرویی متعصّب و متصلّب است، که اکنون خود و جناح افراط‌گرایش را در مسیر ریاست جمهوری می‌بیند.
تصویر ریاست سعید جلیلی به حاکمیت مطلق فقر می انجامد

به گزارش سایت خبری پرسون، حمید ابوطالبی، مشاور حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«رایِ نجات‌بخش»

الف) چرا این توییت را می‌نویسم:

من در انتخابات هشتم تیرماه شرکت نکردم، و کسی را هم تشویق به آن ننمودم؛ چون در چیدمانِ! انتخابات، کسی را برای برگزیدن نداشتم؛ جناب پزشکیان را نیز نمی‌شناسم، و نسبت به توانایی‌هایش برای تحوّل و تغییر تردید دارم؛ اما مطمئن هستم تعهد ایشان به سیاست‌های اصلاح‌طلبانه‌اش، کشور را به وادی هلاکت نمی‌اندازد.

اما جناب جلیلی را بیش از سه دهه است که کاملا می‌شناسم؛ و می‌دانم که ایشان تندرویی متعصّب و متصلّب است، که اکنون خود و جناح افراط‌گرایش را در مسیر ریاست جمهوری می‌بیند.

مناظره‌ انتخاباتی آمریکا را از نزدیک مشاهده کردم؛ این مناظره، انتخاب ترامپ را قریب‌الوقوع کرده است. یکی از موضوعات مطرح در این مناظره، ایران و نحوه مقابله با آن بود.

از این رو، سال‌های آینده برای ایران و ایرانیان عزیز، از منظر بین‌المللی و داخلی، سال‌های بسیار حساس و پیچیده‌ای است.

اینک که در دور نخست رای‌گیری، بیش از ۶۰ درصد مردم با شرکت نکردن در انتخابات، و حدود نیمی از شرکت کنندگان هم با رای به جناب پزشکیان پیام صریح و بی‌ابهام خویش را رسانده‌اند، وظیفه‌ی ملّی ما شکل دیگری به خود گرفته است. چراکه در صورت قدرت گرفتنِ افراطی‌ترین جناح اصول‌گرا، ایران عزیز در سال‌های آتی، با چالش‌ها و خطرات بسیاری در این شرایط حساس روبرو خواهد شد.

این خطرات و چالش‌های آتی که سرآغازِ دور جدید آن‌ها، مذاکرات پیشینِ جناب جلیلی بوده است، عبارتند از:

۱)خطر درگیری با غرب:

غرب تهدید کرده است که به دلیل فروپاشی برجام، مجبور است حداکثر تا سال آینده، از مکانیزم اسنپ‌بک برای بازگرداندن ایران به فصل‌هفتم منشور و برقراری‌ کامل تحریم‌های شورای امنیت UN استفاده کند؛ فصل هفتمی، که اولین دستاورد مذاکراتی جناب جلیلی و سرآغاز فلاکت کشور بوده است، و تحریم‌هایی که تمام کشورها موظف به اجرای آن‌ها خواهند بود.

با این وضعیت تازه، انتخاب ایشان و حاکمیّتِ نظرات جناح وی، به خروج ایران از NPT منجر شده، و برای تثبیت این خروج، انجام آزمایشات هسته‌ای ایران قریب‌الوقوع خواهد بود؛ در مقابل، غرب هم که متعهدشده است از هسته‌ای شدن نظامی ایران جلوگیری نماید، ولوآنکه ‌دست به اقدام نظامی بزند، به جنگ و درگیری روی خواهد آورد؛

۲)خطر تحریم‌های فلج‌کننده:

ترامپ، متعهد شده است تا در صورت پیروزی، تحریم‌ها را دوباره به شکل فلج‌کننده‌ای بازگرداند، جناب جلیلی هم در مناظره‌ها گفته است که در صورت پیروزی، می‌خواهد غرب را به خاطر تحریم‌ها پشیمان نماید؛ لذا در صورت انتخاب جناب جلیلی و جناح ایشان، نه تنها مذاکره‌ای برای حل مشکلات مردم در کار نخواهد بود بلکه ایشان که متعهد شده است تا اثرات تحریم‌ها را به شکل داخلی! کاهش دهد به مخاصمه با غرب خواهد پرداخت؛ و این یعنی: حاکمیت کامل فقر مطلق در کشور، فروپاشی اقتصاد ایران، نابودی حیثیت اجتماعی و بین‌المللی ایرانیان، از بین رفتن دین‌داری و باورهای ملی مردم، و…

۳)خطر فروپاشی اقتصادی - اجتماعی:

درگیری با غرب و فقر مطلقِ کشور و حاکمیت کامل افراط‌گرایی، ایران را در آستانه فروپاشی قرار می‌دهد و در صورت انتخاب جناب جلیلی، جناح ایشان برای رهایی از این وضعیت، رو به سوی روسیه و چین خواهد آورد؛ و ایران عزیز از سر ناچاری! ‌و نه انتخاب، در ساختار نظم جدیدِ شرقی یعنی روسیه و کره‌شمالی و… قرار خواهد گرفت، و تامین کننده‌ی ارزان و تقریبا مجانیِ نیازهای انرژی و مواد خام آنان و بویژه چین خواهد شد.

۴)خطر تبدیل ایران به مرکز مخاصمه‌ی منطقه‌ای:

این وضعیت، ایران را به جبهه‌ی اصلیِ نزاع میان شرقِ جدید و غرب تبدیل می‌کند؛ محور مقاومت را به دلیل ضعف اقتصادی ایران از هم خواهد پاشید؛ محاصره‌ی نظامی و اقتصادی ایران وفق فصل هفتم منشور UN کامل خواهد شد؛ مردم‌ می‌بایست هر روز در هراس و وحشتِ درگیری زندگی نمایند؛ و…

۵)خطر ورشکستگی کشور:

فقر مطلق و زیستن در زیر سایه هراس و وحشت، که حاصل سیاست‌های اعلامی جناب جلیلی در مناظره‌ها خواهد بود، به: ورشکستگی اقتصادی، تشدید فساد سیستماتیک، اختلاس روزافزون، فروپاشی اجتماعی، تخریب بنیان خانواده، نابودی نهادهای ملی، مهاجرت ایرانیان به خارج و مهاجرت افغانی‌ها به ایران، تغییرات وسیع جمعیتی، و… خواهد انجامیدئ

۶)خطر بدتر شدن زندگی ایرانیان:

جناب جلیلی با باقی‌ماندن در رقابت‌ها، چند دهه کشمکش‌های درونی میان جناح‌های افراط‌گرای ایدئولوژیک و انحصارطلبِ بوروکراتیک در درون جبهه‌ی اصول‌گرایی را صورتی آشتی‌ناپذیر بخشید، و آن را به خصومتی عمیق تبدیل کرد؛ لذا و در صورت پیروزی وی، کشور به صحنه‌ی چالش سیاسی میان این دو گروه تبدیل خواهد شد که توام با بحران‌های دیگر، بهارستان و پاستور به عنوان نمادهای پیش‌ران در این نزاعِ آنتاگونیستی، مردم را بیش از پیش تحت فشار ‌و محدودیت قرار داده، زندگی عادی آنها را مختل نموده، و در نتیجه بحران‌های روانی - اجتماعی گسترش خواهند یافت… همانگونه که در دولت پیشین روی داد.

ج)برای رهایی از این خطرات، بویژه فقر مطلق و سایه هراس و وحشت و جلوگیری از جنگ ناخواسته و فساد و اختلاس و… و در یک کلمه جلوگیری از نابودی ایران، مجبوریم در دور دوم انتخابات، یک‌پارچه به جناب #پزشکیان رای داده و ایشان را با بالاترین رای به ریاست جمهوری انتخاب کنیم؛

این رای، یک «رای‌ نجات‌بخش ملی» است، برای رهایی از وضعیتی وحشتناک؛

رای در معنای: نخواستنِ تعصّب و تصلّب و افراط‌گرایی طالبانی، و دست در دست هم دادن برای نجات ایران عزیز از اقلیت خودخواه و خودبرگزیده و خودپسند و خودپرست و خودبزرگ‌بین.

این رفراندوم ملیِ جمهوریّت است؛ علیه افراط و تعصّب و تصلّب و...

منبع: خبرآنلاین

694605