پلیس اماکن موافق فعالیت "اتاق‌های فرار" است

رئیس پلیس اماکن فراجا گفت: پلیس اماکن موافق فعالیت اتاق‌های فرار است اما بهتر است به جای استفاده از محتواهای ترسناک در این اتاق‌ها از محتواهای فکری و کمدی استفاده شود.
تصویر پلیس اماکن موافق فعالیت "اتاق‌های فرار" است

به گزارش سایت خبری پرسون، مدتی است که آوازه بازی "اتاق‌های فرار" در میان طرفداران ماجراجویی و سرگرمی‌ پیچیده‌ است. اتاق فرار در واقع برخلاف همه بازی‌های کامپیوتری که با الهام از دنیای واقعی طراحی شده‌اند از بازی‌های کامپیوتری الهام گرفته شده است.

اولین طراحان این بازی، متفکران حوزه آموزش کشورهای آسیای شرقی بودند. آن‌ها بر این باورند که ترکیب فعالیت بدنی و فکری می‌تواند رشد و پویایی افراد برای استفاده از خلاقیت و همیاری را بالا ببرد. پس از مدتی اتاق فرار در آمریکا و اروپا نیز همه‌گیر شد و در حال حاضر در ایران نیز توسط تیم‌های مختلف اجرا می‌شود.

فراگیر شدن اتاق فرار در ایران از سال 1395

سردار علی نوروزی؛ رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا در همین رابطه اظهار کرد: اتاق فرار یک موضوع تازه در کشور است که از سال 1395 شاهد فعال شدن آنها در کشور هستیم؛ در ابتدا این اتاق‌ها متولی نداشتند و الگو گرفته از نمونه‌های خارجی بودند.

وی افزود: در سال 1398 وزارت ورزش به این موضوع ورود و اعلام کرد اتاق فرار نوعی ورزش است و به همین دلیل خود را متولی اتاق‌های فرار در کشور اعلام کرد.

105 اتاق فرار در کشور مجوز دارند

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا تصریح کرد: در حال حاضر 278 اتاق فرار در کشور شناسایی شده است که از این تعداد فقط 105 اتاق فرار مجوز دارند.

سردار نوروزی یادآور شد: از تعداد 105 اتاق فرار مجوزدار در ایران، 68 اتاق فرار مجوزشان را از وزارت ورزش و جوانان، 36 اتاق فرار مجوزشان را از اتحادیه‌های مختلف مثل اتحادیه نظارت بر اسباب‌بازی فروشی‌ها و یک اتاق فرار هم مجوزش را از وزارت میراث فرهنگی گرفته‌اند.

منبع: تسنیم

694583