برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در بغداد

بانوان ایرانی مقیم بغداد در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مشارکت پرشور و چشمگیری را از حضور خود برای ایرانی مقتدر به نمایش گذاردند.

تصویر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در بغداد

به گزارش سایت خبری پرسون، سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه صالحیه - کراده مریم- در غرب رودخانه دجله پیش از شروع و آغاز رای گیری، شاهد حضورچشمگیر بانوان ایرانی بغداد برای شرکت در رای گیری بود.

اغلب این زنان کسانی هستند که با همسران عراقی ازدواج کرده اند ودر شهرک های اطراف بغداد و در فاصله های دور به محل سفارت جمهوری اسلامی ایران آمده اند تا در این دوره از انتخابات به نامزد مورد نظر خود رای بدهند.

بانوان ایرانی به رغم گرمای حدود ۴۰ درجه به همراه فرزندان خردسال خود با در دست داشتن شناسنامه ایرانی، در این دوره از انتخابات با حضوری پرشور شرکت کردند.

در بغداد حدود دو هزار و ۵۰۰ ایرانی مقیم هستند که اغلب آنها را زنان ایرانی تشکیل می دهند، اغلب زنانی هستند که در سنوات گذشته با همسران عراقی ازدواج کرده اند.

حجت الاسلام غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد که ملت ایران در سراسر جهان باشرکت در این انتخابات سرنوشت کشور اسلامی را به بهترین نحوه ممکن رغم خواهند زد و گام بلند دیگری برای اقتدار ایران اسلامی برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این انتخابات در فرصت اندک پس از شهادت شهدای خدمت برنامه ریزی و زمینه برگزاری آن مهیا شده است افزود: ملت رشید ایران در تشییع شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان به جهانیان نشان دادند که همواره قدردان خادمان خود هستند و در این انتخابات نیز یک خادم دیگر را برای خدمت به کشور و پیشرفت ایرانی اسلامی انتخاب خواهند کرد.

اباذری با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده از سوی سفارت ایران در بغداد و سرکنسولگری های کشورمان در عراق برای برپایی هرچه باشکوه تر این انتخابات خاطرنشان کرد که براساس گزارش های رسیده ایرانیان مقیم و زائران عتبات مقدسه در عراق در ساعات اولیه برگزاری انتخابات ، حضوری عزتمندانه و با شکوه داشته اند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق پوشش برگزاری انتخابات در محل های اخذ رای عراق توسط رسانه های این کشور را نیز بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت که هماهنگی های لازم برای حضور به موقع رای دهنده گان در محل برگزاری صندوق شماره یک در ساختمان فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین ایرانیان مقیم عراق مشتاق به شرکت در انتخابات در سایر مراکز اخذ رای در کنسولگری های کشورمان در عراق ، جلسات متعددی از سوی هیات های اجرایی و نظارت برگزار شد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق در پایان از نیروهای امنیتی ، مسوولین وزارت کشور و وزارت راه ، پلیس دیپلمات عراق بابت همکاری خوبی که برای برپایی این انتخابات داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

از اولین ساعات شروع رای گیری، مشارکت و استقبال ایرانیان مقیم عراق به ویژه زنان که جمعیت بیشتر را تشکیل می دهند، بسیار پرشور و خوب بوده است.

با وجود اینکه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در طول ۱۷ سال گذشته بارها شاهد برگزاری انتخابات مختلف بوده، اما امسال این حضور و مشارکت فعالتر و باشکوه تر است.

راس ساعت ۸ به وقت محلی عراق، صندوق های رای گیری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در بغداد و دیگر مراکز شش گانه در شهرهای مختلف شمال و جنوب این کشور، گشایش یافت.
همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در داخل کشور، در ۶ حوزه اخذ رای متشکل از ۲۴ صندوق ثابت و سیار، از ایرانیان مقیم عراق رای گیری بعمل آمد.

براساس این گزارش تمامی مراکز اخذ رای در شش حوزه بغداد، کربلا، نجف ، بصره ، اربیل و سلیمانیه مملو از حضور ایرانیان مقیم عراق و زائران عتبات مقدسه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بودند.

منبع: ایسنا

694275