ایران صاحب بهترین دموکراسی در جهان

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: حضور با شکوه در انتخابات مانند عمل صالح است.

تصویر ایران صاحب بهترین دموکراسی در جهان

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی امروز (هفتم تیر ماه) در مراسم گرامیداشت چهلم شهید جمهور و هیئت همراهش که در مصلای الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: تشییع با شکوه شهیدان خدمت از نوادر تاریخ انقلاب اسلامی بود و مردم در سوگ آنها گریستند.

وی با اشاره به اینکه راه شهیدان خدمت ادامه دارد، گفت: مردم شور و محبت خود را ابراز کردند و این امر باید دنباله‌دار باشد، چراکه حضور در انتخابات ریاست جمهوری میثاق دوباره با انقلاب و تکمیل حماسه تشییع شهیدان خدمت است.

خاتمی ادامه داد: نظرسنجی‌ها از مشارکت ۴۳ تا ۵۰ درصدی حکایت دارند. البته هنوز تعدادی مردد هستند که امیدواریم تغییر نظر دهند و مشارکت کنند، چون بهترین دموکراسی در جهان، در ایران موج می‌زند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۱ درصد بود که ضد انقلاب باورش نمی‌شد، گفت: دشمنان انقلاب یک سال التماس کردند، مردم پای صندوق رأی نباشند، اما چشم دشمن کور شد و اکنون هم نگرانی درباره حضور نداریم، اما مردم باید در انتخاب فرد اصلح دقت کنند.

وی بیان کرد: فرد اصلح را باید از طرفداران و افراد حاضر در ستادهای انتخاباتی آنها شناخت. همچنین اهل بصیرت راه شهیدان را برمی‌گزینند که امیدوارم با انتخاب اصلح، سرنوشت خوبی را رقم بزنیم.

خاتمی گفت: باید فردی را انتخاب کرد که دلداده دین باشد، چراکه انقلاب اسلامی برای دین و دادن جواب آری به اسلام، به‌وقوع پیوست.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: برخی به خاطر رأی، خلاف واقع می‌گویند؛ رئیسی ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی‌های قبل را تسویه کرد و اجرای طرح آب‌رسانی و بازگشت اقتدار نظام از دستاوردهای دولت سیزدهم بود. ۹ کشور جهان برای شهادت او اعلام عزای عمومی کردند. دولت شهید رئیسی روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر کرد و پولش را گرفت و ۴۰۰ میلیون دز واکسن از چین وارد شد، اما چرا دستاوردهای دولت سیزدهم را نمی‌بینند؟

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق، رژیم اشغالگر قدس را به ذلت کشاند، گفت: ۳۳ ماه طلایی دولت سیزدهم را پشت سر گذاشتیم و اکنون مردم پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

منبع: ایسنا

694247