توضیحات حماس درباره روند فرسایش رژیم صهیونیستی

خلیل الحیه از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی درحال فرسایش و فروپاشی است، تاکید کرد که گسترش جنگ به لبنان ممکن است به طور کامل به کابینه اشغالگر و پروژه صهیونیسم پایان دهد.

تصویر توضیحات حماس درباره روند فرسایش رژیم صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، الحیه گفت: اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدگاه ما مبنی بر اینکه او به دنبال توقف جنگ یا آزادی اسرا نیست را ثابت کرد.

وی با بیان اینکه موضع حقیقی نتانیاهو این است که او به دنبال استرداد اسرای اسرائیلی و ادامه جنگ علیه غزه است، افزود: در صورت پایبندی نتانیاهو به اصول ذکر شده در طرح جو بایدن، ما آماده ورود به مذاکراتی جدی و حقیقی هستیم.

این عضو ارشد حماس تاکید کرد که نتانیاهو قصد دستیابی به توافق را ندارد و همچنان مواضعی بی‌معنی در مورد پیروزی را تکرار می‌کند.

الحیه در ادامه با اشاره به اینکه حماس با جدیت به دنبال دستیابی به توافقی است که به توقف جنگ و آزادی اسرا منجر شود، گفت: ما آماده انجام مذاکرات برای رسیدن به توافقی برای توقف جنگ و خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه هستیم.

وی با بیان اینکه موضع ما از ابتدای مذاکرات از جمله در رابطه با توقف جنگ مشخص بود و از آن دست نخواهیم کشید، افزود: اصول ما مشخص و عبارت از توقف کامل جنگ، خروج کامل نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان است.

این عضو ارشد حماس، اضافه کرد: اگر دشمن می‌خواهد خود را متقاعد کند که کارش تمام شده است، پس باید این کار را انجام دهد و نوار غزه را ترک کند.

الحیه در ادامه با بیان اینکه نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن بر ۹ ماه شکست خود، می‌خواهد جنگ را طولانی کند، گفت: در این شرایط منطقه آرام نخواهد شد زیرا نتانیاهو در همه جبهه‌ها برای بقای سیاسی خود در حال جنگ‌افروزی است.

وی همچنین با تاکید براینکه اگر رژیم صهیونیستی جنگ را به لبنان گسترش دهد، آتش بزرگی علیه خود خواهد گشود، افزود: گسترش جنگ به لبنان ممکن است به طور کامل به کابینه اشغالگر و پروژه صهیونیسم پایان دهد.

این عضو ارشد حماس با بیان اینکه جبهه شمال در هم تنیده است و رژیم اشغالگر از طریق آن وارد میدان دیگری می‌شود که متفاوت از میدان غزه خواهد بود، گفت: منطقه ملتهب است و گشودن جبهه‌هایی جدید توسط رژیم اشغالگر آن را شعله‌ورتر و خطرناک‌تر خواهد کرد.

الحیه همچنین با تاکید براینکه اختلافات در جامعه صهیونیستی به سبب از دست دادن اعتماد به کابینه است، افزود: ارتش رژیم صهیونیستی پس از ناکامی در ارزیابی اوضاع اعتماد خود را از دست داده است.

وی در پایان گفت: الحاق باقی‌مانده کرانه باختری از طریق شهرک‌سازی، موضع کابینه فاشیست کنونی از زمان روی کار آمدن آن است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

منبع: ایرنا

693997