مهاجری مجرم شناخته شد

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: در دادگاه امروز مطبوعات با اکثریت مطلق آرا محمد مهاجری مجرم دانسته شد.
تصویر مهاجری مجرم شناخته شد

به گزارش سایت خبری پرسون، اکبر نصراللهی در تشریح رسیدگی به پرونده‌ آقای جواد مهاجر ملقب به محمد مهاجری که با حضور اعضای هیات منصفه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شد، گفت: جواد مهاجر با توجه ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای و غیرقابل گذشت بودن موضوع شکایت، به نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی (جرم سیاسی) در بستر فضای مجازی و شبکه ایکس (توییتر) متهم است.

وی افزود: آقای مهاجر در توییت خود در تاریخ ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ بیان داشته است "با اطلاع دقیق میگویم همان عصر ۴ شنبه که کودک دو ساله گوشواره قلبی در کرمان با کینه داعش تکه پاره شد، آقای ابراهیم رئیسی در پاستور مشغول دستور پرونده سازی به عواملش برای رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات‌خبرگان بود". آقای جواد مهاجر همچنین در توییت دیگری نوشته است که «قالیباف با همه اختلافاتش با رییسی در یک چیز با او همسوست او هم دشمن انتخابات پرشور و انتخابات آزاد است... . "

نصراللهی ادامه داد: متهم در پاسخ به سوال دادگاه و برخی اعضای هیات منصفه در مورد مستندات توییت خود در ماجرای رد صلاحیت حسن روحانی گفت که منبع او فرد موثق است و وی در مورد ادعای خود در مورد مخالفت شهید رئیسی با مشارکت گسترده در انتخابات ادعا کرد «شهید رئیسی در مورد انتخابات ترک فعل کرد و به نظر رهبری بی‌توجهی کرده است.»

نصراللهی گفت: اعضای هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی بعد از شنیدن دفاعیات متهم و اظهارات نمایندگان شاکی، آقای جواد مهاجر را به اکثریت آرا مجرم دانستند و مستحق تخفیف ندانست.

وی با تشریح برخی مباحث اعضای منصفه گفت: برخی از اعضای هیات منصفه با استناد به اظهارات شهید رئیسی چند ماه قبل از انتخابات گفتند اظهارات و اقدامات رئیس‌جمهور با ادعای متهم سازگار نیست؛ به استناد خبرهای موجود در رسانه‌های مختلف شهید رئیسی در ۸ آذر ۱۴۰۲گفت که «دولت به دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است همچنین در دوم اسفند ۱۴۰۲ گفت انتخابات باید یکی از جلوه‌های مهم و بزرگ انسجام ملی باشد؛ مسئولان به جوانان میدان دهند و از ظرفیت‌ها، نشاط و انگیزه آنان غفلت نکنند.»

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی در ادامه گفت: امروز همچنین پرونده آقای اکبر کریمی مدیر مسئول کانال خبری تحلیلی سپیده نیوز موضوع شکایت شرکت تعاونی و توسعه و عمران شهرستان اسلامشهر بررسی شد. آقای اکبر کریمی در پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ با انتشار مطلبی با تیتر "مجمع غیر قانونی تعاونی توسعه و عمران اسلامشهر تعطیل شد و از تخلفات - جلساتی که عده ای با قرآن و ربع سکه با اعضای تعاونی - تعاونی توسعه و عمران پاسخگو تخلف‌ها و حاشیه هایش باشد"، به نشر اکاذیب از طریق فضای مجازی متهم است که هیات منصفه به اتفاق آرا، متهم را مجرم ندانست.

نصراللهی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های آقایان جواد مهاجر و مدیر مسئول کانال خبری تحلیلی سپیده نیوز که به ریاست قاضی کریمی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

693913