وضعیت هوای اصفهان خطرناک می باشد

در اصفهان نمی شود نفس کشید

هوا امروز در سه منطقه اصفهان و شهر کاشان در وضعیت خطرناک آلودگی است.
تصویر در اصفهان  نمی شود نفس کشید

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ایستگاه سنجش فعال با میانگین ۵۰۰ AQI در وضعیت خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پارک زمزم با ۵۰۰، خرازی ۳۱۵، زینبیه ۳۵۶ در وضعیت خطرناک و در ایستگاه‌های ۲۵ آبان با ۲۴۶، ولدان ۲۵۰، قهجاورستان ۲۲۶ وشهر‌های سگزی با ۲۳۶ وشاهین شهر ۲۳۴ AQI در وضعیت بسیار ناسالم است.

همچنین امروز شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های احمدآباد با ۱۸۴، انقلاب ۱۷۰، دانشگاه صنعتی ۱۷۶، رهنان ۱۷۴، سپاهان شهر ۱۵۹ ف فرشادی ۱۹۷، فیض ۱۸۳، کاوه ۱۸۲ ف کردآباد ۱۸۶، میرزا طاهری ۱۵۷ وخمینی شهر با ۱۵۷ AQI در وضعیت ناسالم برای همه است.

همچنین شاخص کیفی هوا در شهر‌های مبارکه با ۱۱۲، نجف آباد ۱۴۰، زرین شهر ۱۰۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای امروز وزش باد شدید وتندباد لحظه‌ای و طوفان موقت و گردوخاک محلی پیش بینی و به عموم شهروندان توصیه کرد از حضور در فصای باز خودداری کنند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: هواشناسی

693839