جزییات طرح یارانه طلا از زبان زاکانی

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طرح یارانه طلا به هر نفر در سال ۶ گرم طلا می‌رسد یعنی برای یک خانواده ۵ نفره ۱۰۰ میلیون تومان در سال می‌شود.

تصویر جزییات طرح یارانه طلا از زبان زاکانی

به گزارش سایت خبری پرسون، «علیرضا زاکانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی ویژه خبری، اظهار داشت: طی این روزها سفر استانی از جمله به استان‌های تبریز و قم رفتم.

وی با اشاره به رشته تحصیلی خود، ادامه داد: پزشکی هسته‌ای از رشته‌های پیشرو پزشکی است.

زاکانی در پاسخ به سوالی در مورد یارانه طلایی گفت: مردم عزیز کشور ما کشور ثروتمندی است و به واسطه این ثروت امکان برخورداری عادلانه امکان پذیر است.

وی ادامه داد: در توسعه رفاه ۷ بسته را معرفی کردیم که یک بسته ان یارانه طلایی بود. این یارانه شرایطی دارد، یارانه طلایی جای یارانه فعلی را نمی‌گیرد. یارانه طلایی میزان مصرف انرژی خانوار را هدف گذار کرده است.

وی عنوان کرد: کل مصرف انرژی کل خانوار کشور را تقسیم بر کل جمعیت کشور می‌کنیم که به یک عددی می رسیم و ان عدد محاسبه می‌شود. برای هر سرپرست خانوار حساب باز می‌شود. به هر نفر در سال ۶ گرم طلا می‌رسد. برای یک خانواده ۵ نفره ۱۰۰ میلیون تومان در سال می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: این محاسبه به میزان مصرف انرژی که هر خانوار دارد از این میزان کم می‌شود و هر اندازه که مصرف نکند اندوخته می‌شود و اعتبار طلا می‌گیرد.

زاکانی گفت: این اندوخته به دور از دستبرد تورم است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که مردم خودشان صحنه گردان انرژی مصرفی شوند.

وی تصریح کرد: از ماه اول پس از شکل گیری دولت یارانه طلایی اجرایی می‌شود. یارانه طلایی در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. یارانه فعلی به ۹۰ درصد مردم تعلق می‌گیرد اما یارانه طلایی به همه تعلق می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

693813