تیم ملی فوتبال ایران در سید چند قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی قرار می گیرد ؟

تیم ملی فوتبال ایران در سید یک قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا قرار گرفت و هفتم تیرماه حریفان خود را خواهد شناخت.
تصویر تیم ملی فوتبال ایران در سید چند  قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی قرار می گیرد ؟

به گزارش سایت خبری پرسون، پیش‌بینی‌ها درست از آب در آمد و همانطور که انتظار می‌رفت ایران در سید یک مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی قرار گرفت.

با پایان دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال، حالا سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی سیدبندی تیم‌های مختلف قاره برای انجام قرعه‌کشی مرحله سوم این پیکارها را اعلام کرد که مطابق انتظار ایران در گلدان اول و سید نخست قرار دارد.

این سیدبندی براساس آخرین رتبه تیم‌ها در رنکینگ فیفاست که روز گذشته به صورت رسمی اعلام شد و از آنجایی که ایران به همراه ژاپن و کره جنوبی در رتبه‌های اول تا سوم قاره قرار دارد، در نتیجه در سید نخست این پیکارها قرار گرفت و باید منتظر قرعه کشی این مرحله از مسابقات باشد.

دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار است در ۳ گروه ۶ تیمی و از سپتامبر ۲۰۲۴ تا ژوئن ۲۰۲۵ برگزار شود. بر همین اساس روز پنجشنبه هفتم تیرماه و در سالن بزرگ هتل ماندارین اورینتال کوالالامپور، مراسم قرعه کشی برگزار شود.

۱۸ تیم صعود کرده به این مرحله در سه گروه ۶ تیمی حضور خواهند داشت و ۲ تیم برتر هر گروه به صورت مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۶ صعود خواهند کرد. این تیم‌ها شش جایگاه از هشت جایگاه موجود برای آسیا را پر خواهند کرد و دو جایگاه دیگر از طریق مرحله پلی‌آف تعیین می‌شود.

این ۱۸ تیم بر اساس آخرین رتبه‌بندی فیفا تا ۲۰ ژوئن به ۶ سید برای قرعه‌کشی تقسیم شده‌اند:

سید ۱: ژاپن (۱۷) ایران (۲۰)، کره جنوبی (۲۲)

سید ۲: استرالیا (۲۳)، قطر (۳۵)، عراق (۵۵)

سید ۳: عربستان سعودی (۵۶)، ازبکستان (۶۲)، اردن (۶۸)

سید ۴: امارات متحده عربی (۶۹)، عمان (۷۶)، بحرین (۸۱)

سید ۵: چین (۸۸)، فلسطین (۹۵)، قرقیزستان (۱۰۱)

سید ۶: کره شمالی (۱۱۰)، اندونزی (۱۳۴)، کویت (۱۳۷)

اعداد داخل پرانتز، جایگاه تیم‌ها در رنکینگ جهانی است

با توجه به سیدبندی صورت گرفته، ممکن است که تیم ملی ایران در یکی از دشوارترین گروه‌های ممکن قرار بگیرد. روی کاغذ، استرالیا در سید دوم، عربستان در سید سوم، امارات در سید چهارم، چین در سید پنجم و کره شمالی در سید ششم دشوارترین تیم‌ها هستند و همگروهی با این تیم‌ها و یا رقبای مشابه مانند قطر در سید دوم و ازبکستان در سید سوم نیز می‌تواند تشکیل دهنده گروه مرگ باشد.

تیم‌های سوم و چهارم هر گروه (شش تیم در کل) به مرحله پلی‌آف راه خواهند یافت که در دو گروه سه‌تیمی به صورت یک دور به رقابت خواهند پرداخت و برندگان هر گروه به بیست و سومین دوره رقابت‌های جام جهانی در کانادا، مکزیک و ایالات متحده صعود خواهند کرد. دو تیم دوم هر گروه نیز در یک مسابقه رفت و برگشت به مصاف هم خواهند رفت تا حق شرکت در پلی‌آف بین‌المللی و بازی برای آخرین جایگاه موجود را کسب کنند.

منبع: پرسون

693441