خبر خوش و تصمیم تحولی ستاد تنظیم بازار چه بود؟

همسان سازی بازار روغن موتور کشور خبر خوش و تصمیم تحولی ستاد تنظیم بازار بود که سرانجام با آسیب شناسی این بازار و‌ رانت گسترده توزیعی، ستاد تنظیم بازار در روز دوشنبه همسان سازی قیمت گذاری روغن موتور را تصویب نمود.
تصویر خبر خوش و تصمیم تحولی ستاد تنظیم بازار چه بود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، ستاد تنظیم بازار، همسان سازی قیمت گذاری روغن موتور را تصویب نمود تا این اقدام ویژه در قالب اصلاح ساختاری و‌ شفافیت این بازار رانتی به نام دولت خدمت ثبت گردد.

در یکی از آخرین جلسات ستاد تنظیم بازار دولت شهید رییسی، تصمیمی مبتنی بر همسان سازی قیمت گذاری روغن موتور در جهت شفاف سازی بازار پیچیده این صنعت گرفته شد.

بدیهی است که این اقدام در بازاری که سالهاست درگیر یک فساد ساختار یافته است، جای تقدیر دارد؛ چرا که در حالی که روغن موتور کالایی مشمول قیمت‌گذاری است، غیر از چهار پالایشگاه روانکار، مابقی مشمول قیمت گذاری نیستند. از طرف دیگر، با وجود تولید مشابه پالایشگاه های روغن سازی، قیمت های متفاوت و بعضا با اختلاف بیش از ۵۰ درصدی دارند.

نتیجه این وضعیت چند قیمتی برای پالایشگاههایی که متعلق به بیت المال هستند بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان رانت در جیب یک عده توزیع کننده روغن و‌ عدم انتفاع مردم از این فساد ساختار یافته در بازار بود.

به منظور پایان دادن به چنین وضعیتی، سرانجام با آسیب شناسی این بازار و‌ رانت گسترده توزیعی، ستاد تنظیم بازار در روز دوشنبه همسان سازی قیمت گذاری روغن موتور را تصویب نمود تا این اقدام ویژه در قالب اصلاح ساختاری و‌ شفافیت این بازار رانتی به نام دولت خدمت ثبت گردد.

منبع: پرسون

693432

مطالب مرتبط