کاهش سطح تقاضای مرغ در انزلی در پی افزایش قیمت/ هر کیلو ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط عادی است و بازار مصرف اشباع شده، گفت: عامل ها برای توزیع مراجعه می‌کنند، ولی مرغ فروشی ها نمی پذیرند، زیرا سطح تقاضا پایین آمده است.
تصویر کاهش سطح تقاضای مرغ در انزلی در پی افزایش قیمت/ هر کیلو ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمدرضا روحانی منش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۶ واحد صنفی مرغ فروشی در سطح شهرستان بندرانزلی فعالیت دارند، اظهار کرد: ۱۰ تن میزان سهمیه روزانه بندرانزلی است که این میزان جوابگوی نیاز مصرف روزانه این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حضور گردشگران و ایام مسافرپذیر شاهد افزایش درخواست مرغ هستیم، افزود: جذب روزانه ۱۴ تن در این ایام توسط معاونت دام و طیور جهاد کشاورزی استان پیش‌بینی شده است تا شاهد کمبود در بازار تقاضا و مصرف نباشیم.

روحانی منش تصریح کرد: در روز سیزده بدر امسال شاهد افزایش تقاضا بودیم که دو برابر ظرفیت اسمی شهرستان و در حد ۳۴ تن به قیمت مصوب قبلی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان جذب و در بازار توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای هفته جاری افزایش قیمت را شاهد بودیم، تاکید کرد: در حال حاضر بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار استان قیمت هر کیلو مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط عادی است و بازار مصرف اشباع شده، گفت: عامل ها برای توزیع مراجعه می‌کنند، ولی مرغ فروشی ها نمی پذیرند، زیرا سطح تقاضا پایین آمده؛ وگرنه عرضه مرغ با قوت خود باقی است.

روحانی منش درخصوص توزیع مرغ منجمد، تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در ماه مبارک رمضان علاوه بر عرضه مرغ منجمد، روغن و شکر همچنین گوشت منجمد نیز پیش‌بینی شده که متعاقبا به شهرستان ها اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه گرانفروشی و تخلف در عرصه توزیع و فروش مرغ با جدیت در دستور کار قرار دارد و پرونده های تخلف جهت تعیین تکلیف و صدور حکم به اداره تعزیرات ارسال می شود، اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره ۱۲۴ همچنین بازرسی اتاق اصناف می توانند در میان بگذارند.

منبع: ایسنا

281109