در فینال جام حذفی:

سپاهان بعد از یازده سال بازهم در ورزشگاه آزادی قهرمان شد

سپاهان سومین تیم برتر تاریخ جام حذفی فوتبال ایران لقب گرفت.
تصویر سپاهان بعد از یازده سال بازهم در ورزشگاه آزادی قهرمان شد

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم فوتبال سپاهان اصفهان امروز (پنجشنبه) با برتری مقابل مس رفسنجان در فینال جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور، جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر برد تا پس از 9 فصل، طعم قهرمانی در فوتبال ایران را بچشد.

طلایی‌پوشان که پیش‌تر در سال‌های 1383، 1385، 1386 و 1392 به قهرمانی جام حذفی دست یافته بودند، در جایگاه سوم پُرافتخارترین تیم‌های تاریخ جام حذفی قرار گرفتند. استقلال با هفت عنوان قهرمانی و هفت نایب قهرمانی همچنان صدرنشین این جدول است و پرسپولیس با هفت قهرمانی و پنج نایب قهرمانی، در رتبه دوم ایستاده است.

ذوب‌آهن اصفهان که چهار بار جام قهرمانی جام حذفی را فتح کرده و یک بار نایب قهرمان این مسابقات بوده، در رده سوم جدول پُرافتخارترین تیم‌های جام حذفی جای گرفته بود که سپاهان توانست جای تیم همشهری را بگیرد.

نکته قابل توجه سپاهان این است که این تیم در هر پنج دوره‌ای که به فینال جام حذفی رسیده، قهرمان این رقابت‌ها شده و در هیچ فینالی شکست نخورده است.

خلاصه بازی:

دقیقه ۱: ارسال رامین رضاییان از روی ضربه ایستگاهی موقعیت خطرناکی ایجاد کرد که توسط حامد لک دفع شد

مس رفسنجان ۰ - سپاهان ۱ / شهریار مغانلو - دقیقه ۸: اشتباه وحشتناک میثم تیموری و پاس به عقب ضعیف او در محوطه جریمه به شهریار مغانلو رسید و در حالی که حامد لک هم غافلگیر شده بود، مهاجم سپاهان به راحتی دروازه مس را باز کرد. (ببینید: گل اول سپاهان به مس رفسنجان)

دقیقه ۲۲: پس از برخورد مشکوک توپ به دست مدافع مس، بازی برای حدودا ۷ دقیقه جهت بازبینی ویدیویی متوقف شد و نهایتا داور اعلام ضربه پنالتی به سود سپاهان کرد.

مس رفسنجان ۰ - سپاهان ۲ / شهریار مغانلو - دقیقه ۲۳: شهریار مغانلو از روی نقطه پنالتی و با ضربه‌ای زمینی در خلاف جهت حرکت حامد لک، گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند. (ببینید: گل دوم سپاهان به مس رفسنجان)

دقیقه ۳۹: مس رفسنجان یک گل به ثمر رساند اما به درستی آفساید اعلام شد.

دقیقه ۴+۴۵: شوت سنگین و خطرناک محمد کریمی با ضربه سر رامین سلیمان‌زاده راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۸: محمد کریمی یک بار دیگر دروازه مس را با شوتی از راه دور هدف گرفت که ضربه او به تیرک افقی دروازه حریف برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶: پاس در عمق محمدجواد حسین‌نژاد در موقعیت تک‌به‌تک به شهریار مغانلو رسید اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت

دقیقه ۶۸: ضربه منتظر محمد با واکنش خوب نیما میرزازاد دفع شد.

دقیقه 75: منتظر محمد در شرایط خوب گلزنی قرار گرفت و ضربه او با اختلاف اندک به بیرون رفت و داور در ادامه آفساید اعلام کرد.

دقیقه 79: کاوه رضایی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه بغل پای او خطرناک به بیرون رفت

دقیقه 81: نیما میرازاد ضربه سر عرفان شهریاری را با شیرجه بلند و به موقع به کرنر فرستاد و اجازه گلزنی نداد.

دقیقه 85: حرکت عالی و سرتوپ تماشایی آریا یوسفی این بازیکن را با لک تک به تک کرد و ضربه یوسفی توسط لک مهار شد و موقعیت فوق‌العاده از دست رفت.

693423