توان مقابله با حزب الله را نداریم

معاون سابق رئیس سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) گفت که این رژیم توان مقابله با حزب الله و شکست مقاومت لبنان را در جنگ فرسایشی ندارد.

تصویر توان مقابله با حزب الله را نداریم

به گزارش سایت خبری پرسون، انتقادات از سیاست های کابینه رژیم صهیونیستی شدت گرفته و هر روز خبر می رسد که مقامات سابق و کنونی این رژیم به نحوه عملکرد نخست وزیر و وزرای تندروی اسرائیل اعتراض دارند و آن را رسانه ای می کنند. این در حالی است که جنگ محدود با حزب الله لبنان نیز به سویی پپیش می رود که به عقیده کارشناسان و ناظران امور، احتمال درگیری گسترده میان اسرائیل با مقاومت لبنان وجود دارد.

خبرگزاری سما به نقل از «یسرائیل حسون» معاون سابق شاباک که خطاب به سران سیاسی و نظامی اسرائیل سخن گفته، نوشت: درباره ورود به لبنان دروغ نگویید و خودتان را گول نزنید که توان شکست حزب الله را در جنگ فرسایشی دارید.

در همین حال، «آفی دیختر» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ناکامی در مدیریت جنگ از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تا به امروز نشان از این دارد که خطر آن بیش از شکست هفتم اکتبر است، زیرا ما راهبرد و نقشه راهی نداریم. با این شرایط آیا می توانیم وارد جنگ در شمال شویم؟

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز نوشت که از آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون ۲۰ هزار موشک و پهپاد از تمام جبهه‌ها به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

این رسانه افزود: تهدیدهای هوایی به ویژه در جبهه شمالی به سبب موقعیت کوهستانی منطقه بسیار پیچیده شده است.

این روزنامه تاکید کرد که تصاویر با کیفیتی که حزب الله از پایگاه‎‌های حساس در حیفا منتشر کرده، وحشت به دل صهیونیست‌ها انداخته و در جنگ روانی علیه آن‌ها سهیم است.

همزمان رسانه صهیونیستی «معاریو» به نقل از کنسول سابق رژیم صهیونیستی در لس آنجلس اعلام کرد: بی اعتمادی کامل میان دولت آمریکا و نتانیاهو وجود دارد. بدون چتر دیپلماسی و حمایت نظامی آمریکا، اوضاع اسرائیل به مراتب بدتر خواهد شد.

وی افزود: «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» (وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی) بر کابینه هیمنه دارند. ما باید در قبال این دو، حساسیت بیشتری داشته باشیم.

پیش از این نیز «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اگر سطح سیاسی جایگزینی برای جنبش حماس پیدا نکند، در آن صورت این جنبش باقی خواهد ماند.

وی اعتراف کرد: حماس یک حزب و اندیشه‌ای است که در دل مردم جای دارد و هر کس گمان می‌کند که ما می‌توانیم آن را از دل مردم ریشه‌کن کنیم، در اشتباه است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با وجود ناکامی این رژیم در تحقق اهداف جنگ علیه نوار غزه مدعی شد: ما به برچیدن گردان‌های حماس در رفح نزدیک شده‌ایم.

هاگاری در خصوص موفقیت حزب‌الله در فیلم‌برداری از پایگاه‌های مهم رژیم صهیونیستی در بندر حیفا با استفاده از پهپاد «هدهد» نیز ادعا کرد: ما پهپاد حزب‌الله را به دلیل حفظ جان شهروندان، ساقط نکردیم.

وی همچنین مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی برای هر سناریویی در جبهه شمالی آماده است و شهرک‌نشینان را به منازل خود بازخواهد گرداند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، حزب الله و برخی از گروههای مقاومت فلسطین در جنوب لبنان، مواضع نظامیان اشغالگر و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داده اند.

هدف حزب‌الله لبنان از این عملیات، درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه بوده است.

این امر، باعث ناامن شدن شمال فلسطین اشغالی برای شهرک نشین صهیونیست و فرار آنها از این منطقه شده است. به همین دلیل بخش‌های گسترده ای از این منطقه خالی از سکنه شده و صهیونیست های اسکان داده شده در شهرک‌های نزدیک مرز با لبنان اعلام کرده اند حتی پس از پایان جنگ، حاضر به بازگشت به این مناطق نیستند.

منبع: ایرنا

693381