حملات موشکی-راکتی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی

منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از هدف قرار گرفتن مواضعی در شمال فلسطین اشغالی طی چند حمله موشکی و راکتی حزب‌الله لبنان خبر دادند.

تصویر حملات موشکی-راکتی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، شبکه المیادین در این باره اعلام کرد حزب‌الله یک گروه از موشک و راکت را به سمت منطقه «اصبع الجلیل» در شمال فلسطین اشغالی پرتاب کرد.

برپایه این گزارش، درپی این حمله اژیرهای خطر در مناطق مختلف و به ویژه «کریات شمونه» «کفار گلعادی» و «مسکاو عام» به صدا درآمد.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در حمله اخیر حدود ۳۰ موشک به سمت کرایت شمونه پرتاب شد و در نتیجه اصابت این موشک‌ها ویرانی در خانه‌ها و برخی مواضع رخ داده است.

طبق این گزارش، این رسانه‌ها همچنین از وقوع اتش‌سوزی در مناطق مختلف کریات شمونه خبر دادند.

برخی منابع صهیونیستی نیز از تصمیم مقامات این رژیم برای خارج کردن ساکنان شهر «صفد» و شهرک‌های اطراف آن خبر دادند.

در همین راستا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقر تیپ ۷۶۹ شرقی در پادگان کریات شمونه را با ده‌ها موشک کاتیوشا و گلوله توپ بمباران کردیم.

به گزارش ایرنا، از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته تاکنون، حزب الله و برخی از گروههای مقاومت فلسطین در جنوب لبنان، مواضع نظامیان اشغالگر و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داده اند.

هدف حزب‌الله لبنان از این عملیات، درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه بوده است.

این امر، باعث ناامن شدن شمال فلسطین اشغالی برای شهرک نشین صهیونیست و فرار آنها از این منطقه شده است. به همین دلیل بخش‌های گسترده ای از این منطقه خالی از سکنه شده است و صهیونیست های اسکان داده شده در شهرک‌های نزدیک مرز با لبنان اعلام کرده اند حتی پس از پایان جنگ، حاضر به بازگشت به این مناطق نیستند.

منبع: ایرنا

693271

مطالب مرتبط