پایان نکونام؟‌ ؛ فرهاد مجیدی برمی‌گردد؟

یکی از خبرگزاری‌ها روز گذشته مدعی شد نکونام برای ادامه فعالیت در استقلال مورد تأیید مراجع نظارتی قرار نگرفته و مالکان جدید استقلال با چند مربی خارجی مذاکره کرده‌اند.
تصویر پایان نکونام؟‌ ؛ فرهاد مجیدی برمی‌گردد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، درحالی‌که ۱۹روز از اتمام مسابقات لیگ برتر می‌گذرد، هنوز تکلیف ادامه همکاری جواد نکونام با باشگاه استقلال روشن نشده است. فرشید سمیعی هم که ۲روز بعد از نایب‌قهرمانی آبی‌ها در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، در پاسخ به این پرسش که آیا نکونام در استقلال می‌ماند گفت: «ایشان با باشگاه قرارداد دارد و در استقلال می‌ماند.» مسئله مهم اما مشخص نبودن موضع رسمی هلدینگ خلیج‌فارس است و همین موضوع شایعات مختلفی را در مورد آینده نیمکت استقلال ایجاد کرده است. این هلدینگ حتی بعد از نایب‌قهرمانی استقلال در لیگ برتر، واکنشی رسمی در مورد آینده باشگاه نشان نداده و حالا بحث نیمکت آبی‌ها و اینکه چه‌کسی قرار است در فصل آینده هدایت استقلال را برعهده بگیرد، تبدیل به موضوعی مبهم شده است.

انتظار می‌رفت که مالکان باشگاه استقلال در سریع‌ترین زمان ممکن، موضع‌شان را در مورد سرمربی فصل آینده اعلام می‌کردند ولی حالا از گوشه و کنار شنیده می‌شود که برخی موانع بر سر راه وجود دارد و همین موضوع باعث شده تا مدیران استقلال منتظر بمانند. گفته می‌شود برخی مصاحبه‌های نکونام در فصل گذشته و صحبت‌هایی که در مورد برخی داوران انجام داده، باعث شده تا مشکلاتی برای فعالیت او ایجاد شود. نکونام در فصلی که گذشت، با صراحت از داورانی اسم برد که طرفدار پرسپولیس هستند یا اینکه گفت برخی بازی‌ها را برای این تیم در آورده‌اند. حتی صحبت‌های او باعث شد تا چند سایت خبری ازجمله خبرگزاری فارس، خبر از شکایت چند داور از سرمربی استقلال بدهند.

یکی از دستیاران نکونام در گفت‌وگو با همشهری در مورد اینکه آیا این مربی برای فصل آینده با مشکل مجوز فعالیت مواجه است، می‌گوید: «خیلی‌ها این سؤال را از من می‌پرسند و من هم در این چند روز چنین شایعه‌ای را شنیده‌ام ولی نمی‌دانم حقیقت دارد یا نه. نکونام با باشگاه استقلال قرارداد دارد و اینکه هنوز مدیران هلدینگ خلیج‌فارس جلسه‌ای با نکونام نداشته‌اند، عجیب است.»

مربی خارجی می‌آید؟

دیروز اما خبرگزاری ایسنا در گزارشی به مشکل نکونام برای فعالیت در فصل آینده اشاره کرد و نوشت: «با توجه به اتفاقات فصل قبل و حاشیه‌هایی که پیرامون تیم فوتبال استقلال و کادر فنی این تیم رخ داد، نکونام مورد تأیید مراجع نظارتی قرار نگرفته و آبی‌ها در فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر یک مربی دیگر را روی نیمکت خود خواهند دید. هلدینگ خلیج‌فارس به‌عنوان مالکان جدید باشگاه استقلال با چند مربی خارجی برای حضور در تیم مذاکره کرده‌اند.»

بعد از اینکه آبی‌ها قهرمانی در لیگ برتر را از دست دادند، برخی رسانه‌ها از عدم‌تمایل مدیران هلدینگ برای ادامه همکاری با نکونام خبر دادند ولی مالکان باشگاه حتی در مورد این شایعه هم واکنشی نشان ندادند. حتی گفته شد که قرار است بعد از بازگشت نکونام از مسافرت، جلسه‌ای میان او و مدیران باشگاه برگزار شود که ظاهرا چنین جلسه‌ای هم تا به امروز برگزار نشده است. هر چند بعد از قهرمان نشدن استقلال، بخش عمده‌ای از هواداران این تیم بابت سبک تدافعی استقلال و رفتارهای نکونام از این مربی انتقاد کرده و خواهان تغییر کادر فنی برای فصل آینده شدند ولی نکونام در بین هواداران استقلال هم حامیان خاص خودش را دارد و طیف مهمی از طرفداران استقلال هم خواهان ماندن این مربی هستند.

مجیدی برمی‌گردد؟

مدیران هلدینگ پاسخی به تماس‌های رسانه‌ها در مورد قطع یا ادامه همکاری با نکونام نمی‌دهند ولی اگر آنها براساس مشکل مجوز فعالیت نکونام، تصمیم به قطع همکاری با این مربی بگیرند، بدون شک برای انتخاب سرمربی جدید با چالش مواجه خواهند شد؛ وضعیتی که در حال‌حاضر پرسپولیس هم با آن دست و پنجه نرم می‌کند. البته اگر قرار باشد آنها دنبال گزینه ایرانی بروند، فرهاد مجیدی را در دسترس دارند، عصر دیروز هم خبرهای مختلفی در فضای مجازی در مورد احتمال بازگشت این مربی به استقلال منتشر شد.

اتمام قرارداد ۱۲بازیکن

صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، جعفر سلمانی، زبیر نیک‌نفس، امید حامدی‌فر، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، محمدحسین زواری، پیمان بابایی، امیرعلی صادقی و آرمان رمضانی، ۱۲بازیکنی هستند که قراردادشان با استقلال تمام‌شده و برای فصل آینده وضعیت نامشخصی دارند. تعدادی از آنها باید با استقلال قطع همکاری کنند و باشگاه نظری روی ادامه همکاری با چند بازیکن ندارد که می‌توان به بابایی، رمضانی، صادقی، سلمانی و زواری اشاره کرد. ابوالفضل جلالی هم با باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد به توافق رسیده ولی در بین این ۱۲نفر، هنوز تکلیف چند بازیکن مؤثر استقلال مشخص نیست.

منبع: ورزش سه

693378