انتقاد صهیونیست‌ها از وزیر تندرو نتانیاهو

در پی ارائه درخواست وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای واگذار کردن اختیار پلیس به این وزارتخانه، وی به شدت مورد انتقاد طرف‌های مختلف و حتی نخست‌وزیر این رژیم قرار گرفت.

تصویر انتقاد صهیونیست‌ها از وزیر تندرو نتانیاهو

به گزارش سایت خبری پرسون، «یعقوب شبتای» کمیسر کل پلیس رژیم صهیونیستی در انتقاد از «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم گفت: پلیس از هیچ طرف سیاسی جانبداری نخواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری سما، وی گفت: پلیسی که تحت تأثیر ملاحظات خارجی است، نمی‌تواند به وظیفه خود عمل کند و به ناچار اعتماد عمومی را از دست خواهد داد، از زمان صدور قانون، شاهد تضعیف اصول اولیه کار پلیس بوده‌ایم.

حزب «اردوگاه رسمی» به ریاست «بنی گانتس» نیز با اشاره به درز اطلاعات از جلسات کابینه توسط بن‌گویر اعلام کرد: وزیری که اسرار کابینه را فاش می‌کند، نمی‌تواند بر پلیس مسلط شود.

حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نیز در این باره خطاب به بن گویر اعلام کرد: تو ابتدا باید ثابت کنی که اظلاعات کابینه را فاش نکرده‌ای و سپس به کابینه امنیتی ملحق شوی.

این انتقادها پس از آن شکل گرفت که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز جلسه‌ای را برای بررسی شکایت‌های ارائه شده علیه اصلاحیه قانون واگذاری اختیار پلیس به وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

به گفته شاکیان، این اصلاحیه نقض اصول اساسی رژیم صهیونیستی است و روند قانونگذاری الزامات را برآورده نکرده است.

منبع: ایسنا

693259