بهترین تیم کوپا هستیم اما تکرار قهرمانی آسان نیست

کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین، این تیم را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی دوره بعدی جام ملت‌های آمریکای جنوبی معرفی کرد.
تصویر بهترین تیم کوپا هستیم اما تکرار قهرمانی آسان نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی (کوپا آمه‌ریکا) 2024 از بامداد جمعه هفته جاری در حالی در خاک آمریکا آغاز خواهد شد که تیم ملی آرژانتین لقب مدافع عنوان قهرمانی را یدک می‌کشد.

به همین مناسبت لیونل مسی کاپیتان آلبی‌سلسته گفت‌و‌گویی با مارچلو تینلی، مجری معروف آرژانتینی داشته و در آن تیم ملی کشورش را به عنوان بهترین تیم جام معرفی کرد.

مسی گفت: من همیشه گفته‌ام و می‌گویم که آرژانتین بخت قهرمانی است اما خب همین موضوع سبب شده است که ما همیشه خیلی چیزها را دست‌کم بگیریم و از این بابت ضربه بخوریم. امروز ما می‌توانیم بگویم که بهترین تیم هستیم چون قهرمان جهانیم اما این بدان معنا نیست که ما با راه رفتن در میدان قهرمان کوپا آمریکا خواهیم شد.

مسی افزود: من همیشه قدردان محبت و عشقی هستم که در دوران بازیگری‌ام از سوی هواداران دریافت کرده‌ام. انگار همه می‌‌خواستند که من قهرمان جهان شوم. نمی‌توانستم فوتبال را بدون آنکه جام جهانی را برده باشم، ترک کنم و خدا را شکر، توانستم همه جام‌ها را ببرم و در واقع خیلی بیشتر از آنچه در شروع کارم رؤیایش را داشتم، برده‌ام چون هرگز تصور نمی‌کردم که روزی بتوانم قهرمانی در همه رقابت‌ها را تجربه کنم. من فکر می‌کنم که هر اتفاقی به یک دلیلی رخ می‌دهد و این در تقدیر شما نوشته شده است. برای من هم اگر در تقدیرم قهرمانی در جام جهانی نوشته شده بود، باید این اتفاق رخ می‌داد و خدا یادش بود که سرنوشت مرا محقق کند و به همین دلیل هم این اتفاق رخ داد.

مسی 36 ساله در پاسخ به این سؤال که آیا بالا رفتن سن‌اش نوع نگاه او به اتفاقات پیرامونش را تغییر داده، اظهار داشت: در مورد ورزش و آنچه که من در آن تجربه کرده‌ام، باید بگویم که من الان بیشتر از هر زمان دیگری از بازی کردن لذت می‌برم و قدر همه چیز را بیشتر می‌دانم. این تمرینات روزمره، اردو‌‌ها که گاهی اوقات طولانی و سخت می‌شوند و مجبور می‌شویم مدت‌ها در یک اتاق بمانیم.... با این حال وقتی در یک گروه خوب قرار می‌گیرید که در کنارشان به شما خوش می‌گذرد، این سختی‌ها راحت‌تر سپری می‌شود. ما کنار هم کلی می‌خندیم و از اوقات‌مان لذت می‌بریم.

کاپیتان آلبی‌سلسته درباره جشنی که با خانواده‌اش پس از قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر برگزار کرد هم گفت: راستش در آن لحظه من به این فکر نمی‌کردم که در چه مکان و زمانی قرار دارم. فقط به خانواده‌ام، خودم و همه آن چیزهایی که از آن گذر کرده‌ بودیم فکر می‌کردم. خب خودتان بهتر می‌دانید که من و خانواده‌ام از چه سختی‌هایی عبور کردیم.

یکی از سختی‌هایی که مسی به آن اشاره داشت، انتقادات و فشارهایی بود که روی او به خاطر ناکامی‌هایش در رده ملی تا قبل از قهرمانی در دوره قبلی کوپا آمه‌ریکا وجود داشت؛ چیزی که باعث شد او در سال 2016 تصمیم به خداحافظی از تیم ملی آرژانتین بگیرد.

او درباره تصمیم جنجالی‌اش در آن سال که البته مدت کوتاهی پس از آن به وساطت مقامات کشور آرژانتین از آن برگشت، گفت: حرف‌هایی که درباره ما می‌زدند، روزهای سختی را برای‌مان ساخته بودم چون من می‌دانستم که انگیزه بازیکنان ما برای قهرمانی در جام جهانی چقدر زیاد است، حتی بیشتر از من.

مسی سال گذشته به دوران بازیگری‌اش در اروپا پایان داد و با عقد قرارداد با اینترمیامی وارد MLS شد. او درباره تفاوت میان لیگ آمریکا و فوتبال اروپا، عنوان کرد: اینجا فشار بازی‌‌ها بسیار کمتر است و ما وقت بیشتری برای زندگی کردن داریم. اینجا می‌توانیم کارهایی را انجام دهیم که در اروپا نمی‌شود. می‌توانیم به خودمان برسیم، خوب استراحت کنیم، خوب غذا بخوریم و مانند اروپا نیست که اگر یک هفته نتیجه نگیریم، تمام آنچه در هفته‌های قبل به دست آورده بودیم را فراموش کنند. از این نظر این جا ما آرامش روانی بیشتری داریم. البته معنایش این نیست که در اینجا ما به دنبال کسب پیروزی نیستیم اما خب به شیوه دیگری این کار را انجام می‌دهیم. فشار کاری در اینجا بسیار متفاوت از اروپاست.

ستاره پیشین بارسلونا در پایان اشاره‌ای به زندگی شخصی خود داشت و درباره فرزندانش و اینکه آیا آنها هم می‌خواهند وارد دنیای فوتبال شوند، گفت: آنها در فوتبال بازی کردن با یکدیگر فرق دارند. تیاگو کمی حساس‌تر است و اگر با او درباره اشتباهاتش کمی تند صحبت کنیم می‌رنجد؛ البته الان او بزرگ‌تر شده و فرق بین خوب و بد را بهتر می‌فهمد و وقتی که یک جای کارش را اشتباه انجام دهد، از من می‌خواهد راهنمایی‌اش کنم. درباره متئو (دومین فرزند مسی) اما هر چیزی می‌توانید به او بگویم چون به تمام چیزهایی که می‌گویم گوش می‌کند، حالا با لحن خوب باشد یا بد. چیرو هم (فرزند سوم مسی) از نظر شخصیتی خیلی به خودم شبیه است. من و آنتو (آنتونلا روکوتزو همسر مسی)، دائم درباره اینکه کدام یک از فرزندان‌مان بیشتر به من شباهت دارند صحبت می‌کنیم.

منبع: مهر

693234