کسب رتبه‌های برتر بانک سپه در شبکه پرداخت

بانک سپه با کسب سهم ۱۸.۳۷ درصدی رتبه نخست شبکه بانکی با بیشترین سهم بازار از کل تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت را در فروردین ماه سال جاری به خود اختصاص داد.
تصویر کسب رتبه‌های برتر بانک سپه در شبکه پرداخت

به گزارش سایت خبری پرسون، رویکردها، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ توسط مدیرعامل بانک سپه ابلاغ شده است.

نگاهی بر این برنامه‌ها نشان می‌دهد که راهبرد اصلی بانک سپه براساس ارائه خدمات و محصولات فناورمحور در حمایت از تولید برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردمی» قرار گرفته است.

بانک سپه ایران در سال ۱۴۰۳ برنامه‌های اجرایی خود را براساس اهداف و سیاست‌های تبیین‌شده از طرف مدیریت عامل خود برمبنای اصول بانکداری اسلامی، حمایت از جهش تولید با استفاده از همکاری با دانش‌بنیان‌ها در اجرای محصولات فناورمحور بنیان گذاشته است.

افزایش سرمایه بانک، وصول مطالبات از دولت، مرتفع شدن مشکلات مالیات بانک های ادغام شده، پیاده سازی سامانه آرد و نان (نانینو)، اخذ رتبه برتر در رشد منابع ریالی میان شبکه بانکی کشور، راه اندازی نسخه جدید سامانه نگین، راه اندازی نئوبانک، افزایش سهم بانکداری ویژه و رشد منابع در این حوزه از جمله اقدامات موثر و بزرگی بود که توسط بانک سپه در سال گذشته محقق شد.

برگزاری موفق جشنواره حساب های قرض الحسنه پس انداز از اقدامات بزرگ سال گذشته توسط بانک سپه بود که با اقدامات رسانه ای و تبلیغی مناسب برای ترویج و ترغیب مردم به منظور مشارکت در سنت پسندیده قرض الحسنه و با مجاهدت و تلاش کارکنان این بانک برای نخستین بار در بانک سپه جشنواره حساب های قرض الحسنه موفقی انجام شد.

کسب رتبه‌های برتر بانک سپه در شبکه پرداخت

براساس گزارش شاپرک، این بانک با کسب سهم ۱۸.۳۷ درصدی رتبه نخست شبکه بانکی با بیشترین سهم بازار از کل تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت را در فروردین ماه سال جاری به خود اختصاص داد.

بانک سپه با کسب سهم ۱۹.۷۳ درصدی رتبه نخست شبکه بانکی با بیشترین سهم از تعداد تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی و نیز سهم مبلغی ۱۰.۶۷ درصدی در زمره بانک‌های برتر در حوزه مبلغ تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی در شبکه پرداخت قرار گرفت.

براساس این گزارش، این بانک با سهم ۱۱.۱۶ درصدی جایگاه دوم شبکه بانکی در بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در شبکه پرداخت، رتبه دوم بیشترین کارت برداشت تراکنش‌دار در شبکه پرداخت در مدت مذکور را کسب کرد و نیز در بخش کارت هدیه و بن‌کارت تراکنش‌دار در مدت مورد اشاره جزء بانک‌های برتر در شبکه پرداخت قرار گرفت.

بانک سپه با سهم ۱۸.۳۷ درصد برترین بانک به لحاظ تعداد تراکنش‌های پذیرش شده است، همچنین با سهم ۱۱.۴۰ درصد در بین بانک‌های برتر از بیشترین سهم از تعداد تراکنش‌های صادرشده در شبکه شاپرک قرار دارد.

شاپرک در جدیدترین گزارش خود بانک سپه را با سهم ۲۴۷.۹۳۶ هزار تراکنش در جایگاه نخست بیشترین اختلاف مثبت در تعداد تراکنش‌های پذیرش‌شده و با کسب سهم ۱.۱۴۱.۳۷۱ هزار تراکنشی نیز در جایگاه دوم بیشترین سهم از کل تراکنش‌های صنعت پرداخت کارتی در شبکه بانکی قرار داده است.

برنامه‌های بانک سپه برای افزایش سهم از بازار در سال ۱۴۰۳

به گفته مدیرعامل بانک سپه، این بانک توانسته است در سال جدید به جهت تحقق بسیاری از اهداف پیش بینی شده و انجام اقدامات اولویت دار برنامه ریزی شده در سنوات گذشته، بسیاری از موانع و مشکلات را مرتفع کرده و در سال ۱۴۰۳ ورود به مرحله جدیدی از زیست بانک را آغاز کند.

مجموعه عواملی که سبب شد تا بانک سپه با رشد مناسب سپرده های طرح های تسهیلات امتیازی مواجه شود. این رشد چشمگیر نشان از توان و ظرفیت بالای این بانک برای ارائه تسهیلات امتیازی به آحاد مردم و اقشار مختلف جامعه دارد.

علاوه بر این در سال گذشته بانک سپه گام های بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات نیز برداشت که راه اندازی نئوبانک، سامانه خدمات اتباع (سهما)، مدیریت سامانه آرد و نان (نانینو)، سرویس امضاء و سفته الکترونیک و بسیاری از اقدامات قابل توجه دیگر در این زمینه از جمله آنها بود که اجرا و پیاده سازی شده است.

منبع: بانک سپه

683151