اظهارات وزیر دفاع پاکستان درباره حمایت از طالبان

وزیر دفاع پاکستان گفت این کشور سال‌ها از طالبان حمایت کرد و پیامدهای منفی آن را هم پذیرفت اما این کار هیچ سودی برای اسلام‌آباد نداشته است.
تصویر اظهارات وزیر دفاع پاکستان درباره حمایت از طالبان

به گزارش سایت خبری پرسون، «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان در کنفرانس امنیت ملی و سیاست خارجی پاکستان اظهار داشت این کشور سال‌ها از طالبان حمایت کرد و پیامدهای منفی آن را هم پذیرفت اما این کار هیچ سودی برای پاکستان نداشته است.

وی افزود: پاکستان طی سه دهه گذشته با چالش‌های جدیدی در جبهه سیاست خارجی، مبارزه با تروریسم و معیشت نابسامان مواجه بوده است.

خواجه آصف درباره روابط اسلام‌آباد و واشنگتن نیز گفت: تعاملات پاکستان با آمریکا بسیار پیچیده است و از طرفی هم روابط دوجانبه این کشور با چین حائز اهمیت است.

مقامات پاکستانی مدعی هستند حکومت طالبان به سران و جنگجویان «تی‌تی‌پی» در خاک خود پناه داده است و این گروه حملات خود در پاکستان را از خاک افغانستان طراحی و اجرا می‌کنند، اتهامی که کابل همواره آن را رد کرده است.

وزیر دفاع پاکستان پیش از این نیز گفته بود: از زمانی که حکومت طالبان به افغانستان آمد، ما هم قدردانی کردیم که پس از یک جنگ طولانی موفق شدند، خوشحال شدیم و به آنها تبریک گفتیم، اما نمی‌دانستیم که به دشمنان ما پناه و پناهگاه خواهند داد.

منبع: تسنیم

682381