این ستاره بدون تیم ماند

شیخ دیاباته آقای گل سابق لیگ برتر ایران به مدت یک فصل از فوتبال دور بوده و هنوز تیمی ندارد.
تصویر این ستاره بدون تیم ماند

به گزارش سایت خبری پرسون، وقتی که وارد فوتبال ایران شد با توجه به قد و قامت بلندش خیلی زود مورد توجه هواداران فوتبال بالاخص استقلالی‌ها قرار گرفت. مهاجمی که خیلی زود با مهدی قائدی به هماهنگی رسید و عملکردی که در استقلال به جا گذاشت باعث شد، هواداران این تیم پس از مدت‌ها خیالشان از داشتن یک مهاجم شش دانگ راحت باشد.

دیاباته در اولین فصل حضورش موفق شد به عنوان بهترین گلزن خارجی باشگاه استقلال و همچنین آقای گل لیگ برتر ایران معرفی شود اما خیلی زود پس از دو فصل حضور در ایران راهی الغرافه شد. به نظر می‌رسید قصه حضور شیخ در فوتبال ایران به پایان رسیده اما پیشنهاد پرسپولیسی‌ها باعث شد تا دیاباته این بار با لباس سرخ در فوتبال ایران دیده شود. او در کنار لئاندرو پریرا مهاجمان خارجی پرسپولیس بودند اما دیاباته پس از اینکه بدون دریافت کفش طلا آقای گل فوتبال ایران شد، هیچ وقت دیگر نتوانست عملکرد درخشانش را تکرار کند.

او در ۹ بازی برای پرسپولیس سه گل به ثمر رساند و خوشحالی خاصش که برای استقلالی‌ها بسیار خاطره انگیز بود، برای پرسپولیسی‌ها هم انجام داد تا یکی از سلبریشن‌های خاطره انگیز و نمادین فوتبال ایران باشد.

اکنون یک فصل از آخرین حضور شیخ در مستطیل سبز گذشته و این مهاجم مالیایی که سابقه بازی در سری‌ آ ایتالیا و لیگ ۱ فرانسه را در کارنامه دارد، بدون تیم مانده و مشخصاً مصدومیت سختی که در الغرافه برایش به وجود آمد، اتفاقی است که در سن ۳۶ سالگی وضعیت فوتبالی او را به صورت کلی تحت شعاع قرار داده است.

منبع: ایسنا

681725