رئیس دفتر سازمان جهانی بهداشت در روسیه:

کرونا هنوز قربانی می گیرد

باتیر ​​بردیکلیچف، رئیس دفتر سازمان بهداشت جهانی در روسیه در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) گفت که ویروس کرونا بشریت را رها نکرده ، فصلی شده است و هنوز هم جان انسان ها را می گیرد.
تصویر کرونا هنوز قربانی می گیرد

به گزارش سایت خبری پرسون، بردیکلیچف در گفت وگو با تاس افزود: طبق تصمیم سازمان جهانی بهداشت، می‌توان گفت که کووید به طور رسمی از سال گذشته تهدیدی برای سلامت عمومی در مقیاس بین‌المللی نیست، اما این به معنای آن نیست از زندگی ما ناپدید شده است متأسفانه مردم بیمار می شوند و مرگ و میر وجود دارد.

وی تاکید کرد که بسیاری از کشورهای جهان همچنان موارد ابتلا به کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را گزارش می کنند. من آنها را به طور خاص در حال حاضر به شما ارائه نمی دهم، اما این داده ها در دسترس هستند، آنها در حوزه عمومی هستند،

بردیکلیچف ادامه داد: "این چیزی است که ما باید با آن زندگی کنیم." اما در عین حال باید بگوییم با در نظر گرفتن تغییر وضعیت اپیدمیولوژیک و مصونیت جمعیتی که یا در نتیجه واکسیناسیون یا به طور طبیعی در نتیجه عفونت قبلی به دست آمده است، تا حدود زیادی کنترل شده است.

این متخصص همچنین خاطرنشان کرد که WHO توصیه های مربوط به واکسیناسیون علیه کووید را اصلاح کرده است و برای گروه های اولویت دار، افراد مسن، افراد کم ایمنی، مبتلا به بیماری های مزمن متعدد و همچنین پزشکانی که تماس مستقیم با بیمار دارند، برای این گروه ها توصیه می شود.

میزان بروز کووید در روسیه طی چند هفته گذشته افزایش یافته است. طی سال گذشته ۰.۲ درصد افزایش داشته است و تعداد بستری ها ۹.۲ درصد افزایش یافته است. ستاد عملیاتی فدرال برای مبارزه با عفونت به خبرنگاران گفت هفته قبل، میزان بروز ۳.۱ درصد افزایش یافت و تعداد بستری شدن در بیمارستان ۲۹.۲ درصد کاهش یافت.

مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ از ۵ تا ۸ ژوئن ( 16 تا 18 خرداد) برگزار شد و موضوع امسال آن «اساس یک جهان چند قطبی شکل‌گیری نقاط رشد جدید است» بوده است.

منبع: ایرنا

681478