محکومیت حملات ارتش میانمار توسط سازمان ملل

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که از افزایش خشونت در سراسر میانمار نگران است و حملات اخیر ارتش میانمار به تعداد زیادی از غیرنظامیان در ایالت راخین را محکوم می کند.

تصویر محکومیت حملات ارتش میانمار توسط سازمان ملل

به گزارش سایت خبری پرسون، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: دبیر کل سازمان ملل متحد عمیقاً از افزایش خشونت در سراسر میانمار نگران است و حملات اخیر ارتش میانمار را که بنا بر گزارش‌ها منجر به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی از جمله در ایالت راخین و منطقه ساگینگ شده است، به شدت محکوم می‌کند.

او افزود: حملات اخیر که اقوام راخین در غرب میانمار را هدف قرار داده و آزار و اذیت مداوم روهینگیاها، بر نیاز به حفاظت از همه جوامع تأکید می کند. بمباران های هوایی بی رویه و نقض حقوق بشر همچنان در بسیاری از مناطق کشور گزارش می شود. مسئولین باید پاسخگو باشند.

دوجاریک تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا حداکثر خویشتن‌داری را اعمال کنند، حفاظت از غیرنظامیان را مطابق با قوانین بین‌المللی بشردوستانه در اولویت قرار دهند و از تحریک بیشتر تنش‌ها و خشونت‌های جمعی جلوگیری کنند.

او گفت: دبیر کل سازمان ملل متحد عمیقاً در مورد پیامدهای منطقه ای درحال افزایش ناشی از شرایط در میانمار نگران است و درخواست خود را برای رویکردی واحد تکرار می کند.

به گفته دوجاریک، گوترش از کشورهای عضو سازمان ملل و همه طرف ها می خواهد که از جولی بیشاپ فرستاده ویژه سازمان ملل را در تلاش برای کاهش رنج و کمک به ایجاد یک فرآیند فراگیر به رهبری میانمار به سمت صلح پایدار حمایت کنند.

به گزارش ایرنا، میانمار به دلیل درگیری بین حکومت نظامی و مخالفان کودتای ۲۰۲۱ آن، دچار بحران های شدید شده است.

در حالی که گروه‌های مسلح اقلیت قومی و «نیروهای مدافع خلق» به عنوان طرفداران دموکراسی با حکومت نظامی در سراسر کشور می‌جنگند، غیرنظامیان هر روز درگیر انفجار بمب، کشتارهای هدفمند و درگیری‌های خشونت‌بار هستند.

منبع: ایرنا

681445