نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

اراده انقلابیون در حمایت از امام خمینی (ره) هیچگاه متزلزل نشد

آیت اله عابدینی ،نماینده ولی‌فقیه در استان در یادواره شهدای روستای چاله گفت: اراده انقلابیون در حمایت از امام خمینی (ره) هیچگاه متزلزل نشد.
تصویر اراده انقلابیون در حمایت از امام خمینی (ره) هیچگاه متزلزل نشد

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم ایام رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد و یادواره شهدای روستای چاله، ضمن تسلیت ایام، اظهار کرد: رهبر حکیم انقلاب با استناد به آیه 154 سوره بقره، رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را شهدای خدمت معرفی کردند، خدای متعال در این آیه می‌فرماید «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَکِنْ لَا تَشْعُرُونَ»، یعنی (و کسانى را که در راه خدا کشته مى‌شوند مرده نخوانید بلکه زنده‏‌اند ولى شما نمی‌دانید).

وی ادامه داد: این آیه می‌خواهد بگوید آن‌هایی که در راه خدمت جان می‌سپارند، شهید محسوب می‌شوند، رهبر حکیم انقلاب نیز روی این مسئله بسیار تأکید داشتند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ما به شهدای عزیز این منطقه افتخار می‌کنیم، چرا که سرمایه معنوی ما هستند، وقتی بحث امام (ره) و شهدا می‌شود، دل‌های همه ما با هر سلیقه‌ای به یکدیگر گره می‌خورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال در آیه 32 سوره حج می‌فرماید «وَمَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ»، یعنی (این است فرایض خدا و هر کس شعایر خدا را بزرگ دارد در حقیقت آن حاکى از پاکى دل‌هاست)، این جایزه قرآنی خداست برای شما که شعائر الهی را پاس می‌دارید، خدای متعال در این آیه می‌فرماید آن‌هایی که از روی صداقت و درستی برای شعائر و ارزش‌های الهی اهمیت قائل می‌شوند، این نشان می‌دهد این‌ها قلبشان با تقواست و نور تقوا در وجودشان است.

اراده انقلابیون در حمایت از امام خمینی(ره) هیچگاه متزلزل نشد

وی خاطرنشان کرد: حال ببینیم امام (ره) چطور توانست اینگونه دل‌ها را با خودش همراه کند؟ مرحوم شیخ عباس قمی کتاب سفینه‌البحار را نوشته است، ایشان در این کتاب گلچینی از بحارالانوار علامه مجلسی را جمع کرده‌اند، در این کتب به نقل از امام کاظم (ره) آمده است مردی از اهل قم قیام کرده و مردم را به حق دعوت می‌کند، آدم‌هایی دور او جمع می‌شوند و هر روز اراده‌هایشان محکمتر می‌شود.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: چقدر شکنجه‌های طاقت‌فرسا در زندان‌های طاغوت اعمال شد تا انقلابیون دست از امام (ره) بردارند اما اراده آن‌ها هر روز محکم‌تر از روز گذشته می‌شد و هیچ خللی در اراده‌ها پیش نمی‌آمد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال در آیه 30 سوره فصلت می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ»، یعنی (در حقیقت کسانى که گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس ایستادگى کردند فرشتگان بر آنان فرود مى‌آیند و مى‏‌گویند هان بیم مدارید و غمین مباشید و به بهشتى که وعده یافته بودید شاد باشید).

وی یادآور شد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید کسانی که در راه خدا استقامت می‌کنند، فرشتگان در دل آنان نازل می‌شوند و به آن‌ها می‌گویند نترسید و غمگین نباشید، و در نهایت نیز وعده بهشت را به آن‌ها می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در 8 سال دفاع مقدس شاهد بودیم بسیاری از عزیزان به اسارت بعثی‌ها در آمدند، به این عزیزان چقدر سخت گذشت، اما همواره در راه خدا پایدار و مقاوم بودند، اولین کسی که به اسارت در آمد و آخرین کسی که آزاد شد از استان قزوین است، سرلشکر شهید حسین لشگری بیشترین مرارت‌ها و سختی‌های دوران اسارت را کشید اما خم به ابرو نیاورد، ایشان بیش از 18 سال در اسارت بود، چندین سال در شرایطی بود که با هیچ کس ارتباط نداشت و در تاریکی سلول انفرادی روزگار می‌گذراند، اما باز هم استقامت داشت.

ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله رئیسی در زمان حیاتشان آشکار نشد

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: امام (ره) وقتی در سال 42 کار خود را آغاز کرد، حتی هنوز گوهر وجود امام (ره) برای حوزه علمیه هم آشکار نشده بود، مانند آیت‌الله رئیسی که در حیات ایشان کسی از ویژگی‌های شخصیتی‌ ایشان آگاه نبود و خودشان هم تمایل نداشتند این ویژگی‌های زیبای شخصیتی هویدا شود.

وی بیان کرد: این در حالی بود که آیت‌الله رئیسی مجتهد حوزه علمیه بود و دکترای دفاع شده دانشگاهی داشت، آیت‌الله رئیسی هرگز به دفاع از شخصیت خودش نپرداخت، این نشان دهنده کرامت انسانی است، این کرامت انسانی متعلق به شاگردان امام (ره) است، امروز نیز هر کس که با روح جوانمردی زیست می‌کند، شاگرد مکتب امام خمینی (ره) است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: کسی که به دنبال مسائل دنیوی، مقام و خوشگذرانی است، به درد دانشگاه امام (ره) نمی‌خورد، جوانمردها این گونه نیستند، اما ناجوانمردها دنبال مسائل دنیوی و ثروت‌افزایی هستند، راه امام خمینی (ره) راه کرامت انسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: آدمی که با کرامت و با تقوا می‌شود، دنیا برایش کوچک است، کسی که کرامت ندارد، یک مغازه، ماشین یا خانه برایش خیلی بزرگ است اما آدمی که خیلی بزرگ است همه این‌ها را دنیا می‌بیند و به چشمش دنی و کوچک است.

وی تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمود خدا با همه بزرگی در دل آدم‌های با تقوا می‌درخشد، این‌ها خدا را به بزرگی می‌فهمند و خودشان را در محضر خدا می‌بینند، آن وقت همه چیز دنیا برایشان کوچک می‌شود، امام (ره) می‌فرماید ما آمریکا یعنی هیئت‌های حاکمه و قدرتمندان آمریکایی را زیر پا می‌گذاریم، همچنین امام (ره) فرمود آمریکا طبل توخالی است.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: آن موقع امام (ره) فرمود آمریکا طبل توخالی است، اکنون اگر امام (ره) زنده بود و می‌خواست دوباره این جمله را بفرماید، احتمالاً می‌گفت آمریکا طبل تو خالی بود، یعنی الان دیگر همان طبل تو خالی هم نیست.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: بیشتر از نیم قرن از قیام امام (ره) گذشته است، اما هنوز آدم‌های کوچک‌فکری هستند که آمریکا، اروپا و اسرائیل را بزرگ می‌بینند، در حالی که هر چه می‌گذرد ما می‌بینیم این‌ها خیلی کوچک، حقیر، سیلی‌پذیر و شکست‌پذیر هستند، یعنی وقتی به گوش آن‌ها سیلی می‌زنیم در معرض نابودی قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: امام (ره) راجع به اسرائیل فرمود اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل را سیل می‌برد، آن موقع شاید فهم این جملات برای همه سخت بود، اما اکنون می‌بینیم فهم این جملات آسان شده است، یک روزگاری در جنگ 6 روزه اعراب چندین کشور اسلامی در مقابل اسرائیل بودند و اسرائیل همه آن‌ها را شکست داد، همین اسرائیل در مقابل مردم غزه که هیچ چیزی در بساط ندارند، به زانو در آمده است و اسرائیل در یک شرایطی قرار گرفته که نه می‌تواند پس برود و نه راه پیش دارد، این را خودشان هم می‌دانند و همه مسئولان اسرائیلی به جان هم افتاده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اکنون دیگر چیزی از اسرائیل نمانده که بخواهد مقاومت کند، همین ایستادگی جبهه مقاومت به معنای اضمحلال و نابودی اسرائیل است و ان‌شاءلله به زودی شاهد این مسئله خواهیم بود.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: امام (ره) مانند یک خورشید عالم تاب بود، نور رسول اکرم (ص) در امام (ره) درخشیدن گرفته بود، حتی مسیحی‌ها هم از نور وجود ایشان گرم شدند، یک پیرمرد مسیحی کشاورز در روستا در سال‌های انقلاب به امام (ره) نامه نوشته بود و گفته بود اماما مقاومت کن، تو حتماً پیروز می‌شوی، من سیمای ملکوتی حضرت مسیح (ع) را در چهره تو می‌بینم.

وی تأکید کرد: شاعر می‌گوید «به ذره گر نظر لطف بوتراب کند/ به آسمان رود و کار آفتاب کند»، اگر هر آدمی خودش را ذره ببیند، نور محمدی و نور امیرالمؤمنین (ع) در او تابیدن خواهد گرفت، بنابراین آدم باید خودش را ذره ببیند تا این نور بر روی او تأثیر بگذارد، اگر کسی تکبر داشته باشد، دنیاطلب، مقام‌خواه، مردم‌آزار، حرام‌خور، ظالم و شهوت‌پرست باشد، لیاقت این نور را ندارد، اما اگر انسان و بامعرفت باشد و در یک کلام جوانمرد باشد این نور او را روشن می‌کند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در روایات به نقل از امام صادق (ع) و ائمه دیگر آمده است هر کسی چهل شبانه‌روز خودش را برای خدا خالص کند چشمه‌های معرفت، حکمت، انسانیت و ارزش‌های متعالی از دل و جانش می‌جوشد و بر زبانش جاری می‌شود، یعنی قلبش از مسائل حکیمانه سرشار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: در ابتدای مجلس حدیثی از امام کاظم (ره) نقل شد که مردی از قم قیام می‌کند و کسانی دور او جمع می‌شوند که مانند آهن پاره مقاوم هستند، اهل غزه یاران امام (ره) هستند، تازه صدای امام (ره) به آنجاها رسیده است، اهل یمن، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان، کرانه باختری رود اردن و علی‌الخصوص غزه همان آدم‌هایی هستند که یاران امام محسوب می شوند.
وی اظهار کرد: در ادامه این حدیث آمده طوفان‌ها نمی‌تواند این آدم‌ها را از جایشان تکان بدهد، برای اینکه ریشه و فرهنگ دارند، وصل به انبیاء و ائمه (ع) هستند، این جماعت از جنگ خسته نمی‌شوند؛ یعنی امام کاظم (ع) خبر داده که کار انقلاب به جنگ هم کشیده می‌شود و این مردم در جنگ ایستادگی می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در ادامه این حدیث آمده که ترس در وجود این جماعت نبوده و نیست، رسول خدا (ص) فرمودند هر کس تقوای خدا پیشه کند و اعتقاد و عمل درستی داشته باشد، هر کجا هست قوی زندگی می‌کند، این آدم تن به دروغ، بدی، غیبت، سرقت و حق‌خوری از دیگران نمی‌دهد، آدم‌های ضعیف راحت دستشان کج می‌شود، چشمشان بد می‌بیند و قدم کج برمی‌دارند، اما آدم‌های بزرگ اینطور نمی‌شوند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: حضرت فرمود هر کس تقوا داشته باشد قوی زندگی می‌کند و اگر در کشور دشمن هم باشد احساس امنیت می‌کند؛ حاج قاسم سلیمانی برای اینکه به خانم‌ها و دختران سوریه دلگرمی بدهد دختر خودش را هم به سوریه برده بود.

وی خاطرنشان کرد: این‌ها به معنای قوت و قوی بودن است، خدا این قوت را به هر کسی نمی‌دهد، هر کس آدم شد خدا این قوت قلب و نفوذ را به او می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: آغاز پیاده‌روی اربعین با حاج قاسم بود، اصلاً ما باورمان نمی‌شد در کشوری که داعش بر آن مسلط است بتوان پیاده‌روی برای اربعین کرد، حاج قاسم هم خودش احساس امنیت می‌کرد و هم بسیاری از کشورها را امن کرد.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: امام کاظم (ع) در ادامه حدیث فرمود این‌هایی که دور این کسی که از قم قیام کرده، جمع می‌شوند، ترس در دلشان راه ندارد و همه توکلشان به خداست، در آزادسازی خرمشهر همه شاهد بودیم که امام (ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی یادآور شد: امام (ع) در انتهای این حدیث می‌فرماید متقین پیروز می‌شوند، یعنی کسانی که اهل تقوا، صداقت، جوانمردی و انسانیت هستند، پیروز این میدان هستند، امروز می‌بینیم که این وعده‌های الهی بروز و ظهور می‌کنند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امام (ره) در شعری گفته‌اند «روزها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید/ انتظار فرج از نیمه خرداد کشم»، اگر این فرج را پیروزی‌های دنیایی در نظر بگیریم، می‌بینیم که به احترام ایران، یک دنیا به پا خاسته است، امروز یک دنیا مقابل اندیشه و تکفر ما، رهبر، دین و قرآن ما قیام کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در سال 54 طلبه‌های جوان به مناسبت دوازدهمین سالگرد 15 خرداد، در مدرسه فیضیه جمع شدند و مدرسه در محاصره بود، این‌ها تا عصر روز 17 خرداد مقاومت کردند، در آخر نیروهای شاهنشاهی به مدرسه حمله کردند و قتل و تبعید و شکنجه‌های ساواک اتفاق افتاد، امروز می‌بینیم هر ساله بیش از 20 میلیون نفر در اربعین همان حرف فیضیه را می‌زنند، در صدها دانشگاه اروپایی، آمریکایی، شرقی و غربی دانشجویان قیام کرده‌اند و همان حرف‌های فیضیه را می‌زنند، دبیرستانی‌ها هم دارند به دانشجویان می‌پیوندند، قبل از این‌ها هم اقشار مختلف قیام کرده بودند.

وی بیان کرد: امروز دنیا در حال تحول است، خدای متعال در آیه 105 سوره انبیاء می‌فرماید «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»، یعنی (و در حقیقت در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد)، خدای متعال همه پیروزی‌ها و بشارت‌ها را در صبر، مقاومت و پایداری قرار داده است.

681176