چند روش ساده برای تقویت آنتن‌دهی گوشی

فناوری و تلفن‌های هوشمند پیشرفت زیادی کرده‌اند، اما هنوز هم هیچ‌کس به طور کامل از وضعیت سیگنال‌های دریافتی تلفن‌های همراه به‌ طور کامل راضی نیست.
تصویر چند روش ساده برای تقویت آنتن‌دهی گوشی

به گزارش سایت خبری پرسون، در اینجا دو دلیل برای ضعیف بودن اتصال شما و چگونگی رفع آنها، در صورتی که ترفند شناخته‌ شده روشن و خاموش کردن حالت هواپیما به شما کمکی نکرد، ارائه شده است.

بررسی سیم کارت خود

اگر سیم کارت شما به صورت فیزیکی آسیب دیده یا به درستی در جایش قرار نگرفته باشد، ممکن است گوشی شما برای اتصال به شبکه دچار مشکل شود. این امکان وجود دارد که تلفن خود را تکان داده و سیم کارت از جایش خارج شده باشد.

اگر کمی گرد و غبار یا پرز وجود دارد، یا سیم کارت به سادگی در جای خود قرار نگرفته است، حل این مشکل ممکن است به رفع مشکل کمک کند.

سعی کنید سیم کارت را خارج کرده و با یک حوله نرم و خشک آن را پاک کنید، سپس آن را دوباره در جایش قرار دهید.

ممکن است نیاز باشد که پین اجکتوری که با تلفن شما همراه بوده را پیدا کنید تا به سیم کارت دسترسی پیدا کنید.

اگر نتوانستید این پین را پیدا کنید، می‌توانید از یک گیره کاغذ یا پشت یک گوشواره برای خارج کردن سیم کارت استفاده کنید.

اشیاء مداخله‌گر

به همان دلایلی که وای‌فای می‌تواند توسط برخی از اشیاء خانگی مسدود شود، سیگنال تلفن شما نیز می‌تواند با تداخل مواجه شود. امواج سیگنال به سادگی نمی‌توانند از مواد خاصی مانند فلز عبور کنند یا در برخی موارد، به طور کامل منعکس می‌شوند.

اشیاء و موادی که می‌توانند آنتن‌دهی شما را مسدود کنند عبارتند از:

درختان

کوه‌ها

دیوارهای ضخیم

پرتوهای فولادی

همچنین امکان دارد دستگاه‌های الکترونیکی دیگر با سیگنال تلفن همراه تداخل ایجاد کنند، اگرچه این اتفاق نادر است.

سیگنال‌های تلفن همراه اساساً امواج رادیویی هستند که در محدوده فرکانسی خاصی انتقال می‌یابند. امواج الکترومغناطیسی که از ابزارهای خانگی ساطع می‌شوند، گاهی در فرکانس‌هایی رخ می‌دهند که با اتصال شما تداخل دارند. این امر تلفن شما را گیج می‌کند و آن را در انتخاب سیگنال مناسب برای انتقال داده‌ها دچار مشکل می‌کند. همین اتفاق می‌تواند برای وای‌فای شما بیفتد که باعث کندی سرعت اینترنت می‌شود.

اگر خانه شما با ابزارهای دیگر متصل به اینترنت شلوغ است، انتقال آنها به یکی دو اتاق از خانه ممکن است به آزادسازی امواج در سایر مناطق خانه کمک کند.

منبع: همشهری آنلاین

680944