مقایسه سفر به اصفهان و مشهد با اتوبوس و قطار

یکی از پرترددترین مسیرها برای مسافرت مسیر اصفهان و مشهد است. این مسیرها بسیار شلوغ و پررفت و آمد هستند و سالانه مسافران بسیاری با هدف زیارت و بازدید از جاذبه‌های دیدنی که دارند راهی سفر به این شهرها‌ می‌شوند. برای سفر به مشهد یا اصفهان‌ می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس و یا رزرو بلیط هواپیما و قطار اقدام کنید.
تصویر مقایسه سفر به اصفهان و مشهد با اتوبوس و قطار

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از پرترددترین مسیرها برای مسافرت مسیر اصفهان و مشهد است. این مسیرها بسیار شلوغ و پررفت و آمد هستند و سالانه مسافران بسیاری با هدف زیارت و بازدید از جاذبه‌های دیدنی که دارند راهی سفر به این شهرها‌ می‌شوند. برای سفر به مشهد یا اصفهان‌ می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس و یا رزرو بلیط هواپیما و قطار اقدام کنید. اما با توجه به مقرون به صرفه بودن سفرهای زمینی خیلی از افراد اتوبوس و قطار را برای مسافرت انتخاب‌ می‌کنند که هر یک مزایا و معایب خاصی دارند. در ادامه سفر به اصفهان و مشهد با اتوبوس و قطار را بیشتر مورد بررسی قرار‌ می‌دهیم و پیشنهاد‌ می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

مقایسه سفر به مشهد از طریق اتوبوس و قطار - مشرق نیوز

سفر با اتوبوس به اصفهان

همانطور که‌ می‌دانید یکی از مقرون به صرفه‌‌ترین و ارزان‌‌ترین روش‌های مسافرت، سفر با اتوبوس است و بلیط اتوبوس تهران اصفهان از پرفروش‌‌ترین بلیط‌ها است. مهم‌‌ترین مزیت این روش همیشه در دسترس بودن بلیط آن است و مسافران‌ می‌توانند هر زمان که آمادگی داشتند با مراجعه به ترمینال خود را به مقصد برسانند. فاصله میان دو شهر تهران و اصفهان را با استفاده از اتوبوس‌های معمولی و VIP‌ می‌توان در مدت زمانی حدود 4 ساعت و 50 دقیقه طی نمود.

لازم به ذکر است که برای خرید بلیط اتوبوس VIP باید هزینه بیشتری بپردازید اما از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار هستند که موجب‌ می‌شوند بتوانید سفری راحت و لذت بخشی را تجربه کنید و کمتر احساس خستگی داشته باشید. از جمله شرکت‌های اتوبوسرانی فعال در این مسیر‌ می‌توان به رویال سفر، سیروسفر، همسفر، آسیا سفر، همسفر و ... اشاره نمود. اصفهان دارای 4 پایانه اتوبوسرانی به نام‌های پایانه کاوه، صفه، جی و زاینده رود است که با مراجعه به آن‌ها و یا به صورت اینترنتی‌ می‌توانید بلیط سفر خود را خریداری نمایید.

مسیر قطار تهران مشهد، سفری 11 ساعته از پایتخت تا حرم در دل کویر - سامتیک

سفر به اصفهان با قطار

سفر به اصفهان در هر فصلی از سال به ویژه فصل بهار و اردیبهشت ماه و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آن‌ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. یکی از راحت‌‌ترین و اقتصادی‌‌ترین روش‌های سفر به اصفهان خرید بلیط قطار است. این روش به دلیل راحتی بیشتر قطار نسبت به اتوبوس و کم هزینه‌تر بودن آن نسبت به هواپیما موجب شده طرفداران بسیاری داشته باشد. سفر با قطار از مبدا تهران به اصفهان حدود 7 الی 9 ساعت طول‌ می‌کشد اما مسافران‌ می‌توانند با استفاده از رستوران، کافی شاپ و امکانات کوپه خود و تماشای مناظر بکر و زیبای طبیعت این مسیر طولانی را سپری کنند و خود را سرگرم سازند و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنند.

به طور کلی در مقایسه سفر به اصفهان با اتوبوس و قطار با استفاده از از قطار‌ می‌توان سفر راحت تری داشت اما دارای مدت زمان طولانی‌تر و هزینه بلیط بیشتری است. در اصفهان هتل‌ها و اقامتگاه‌های چند ستاره متعددی وجود دارد که‌ می‌توانید پیش از سفر به صورت آنلاین اقدام به رزرو آن‌ها نمایید.

سفر به مشهد با اتوبوس

مشهد مقدس به عنوان پایتخت مذهبی ایران سالانه پذیرای مسافران بسیاری از سراسر نقاط ایران و جهان است. مسافران‌ می‌توانند برای سفر به مشهد از هواپیما، اتوبوس و قطار استفاده کنند. اما در این میان سفر با اتوبوس از رایج‌‌ترین روش‌های سفر به مشهد محسوب‌ می‌شود. در واقع با خرید بلیط اتوبوس‌ می‌توان سفری جذاب و مقرون به صرفه را تجربه نمود. همچنین با انتخاب این وسیله نقلیه برای سفر محدودیت بار نخواهید داشت و‌ می‌توانید تمامی وسایل مورد نیازتان را به همراه ببرید. البته درسفرهای جاده‌ای باید ترافیک و ریسک عبور از مناطق پر خطر را نیز مد نظر قرار داد.

سفر به مشهد با قطار

مشهد شهری بسیار شلوغ و پرتردد است، به همین علت روزانه اتوبوس ها، قطارها و هواپیماهای متعددی از نقاط مختلف کشور راهی سفر به این شهر‌ می‌شوند. یکی از محبوب‌‌ترین روش‌های سفر به مشهد و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن سفر با قطار است که از راحتی و قیمت مناسبی برخوردار است. با توجه به پیشرفت چشمگیر ناوگان ریلی کشور در چند سال از بیشتر شهرها‌ می‌توان به مقصد مشهد بلیط قطار به صورت حضوری و یا آنلاین رزرو نمود. سفر با قطار به مشهد دارای مزایا و معایب خاصی است.

یکی از مهم‌‌ترین مزایای آن راحتی و داشتن کوپه اختصاصی و حضور در کنار خانواده و داشتن سفری دلچسب است. اما با این وجود مسافران با خرید بلیط قطار تهران مشهد‌ می‌توانند سفری کم هزینه و ایمن و راحت را تجربه کنند. لازم به ذکر است که قطارهای سریع السیر نسبت به قطارهای معمولی از سرعت بیشتری برخوردار هستند و هزینه بالاتری دارند. توجه داشته باشید که در سفر با قطار شما محدودیت بار نخواهید داشت و‌ می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافی وسایل خود را به همراه ببرید. وجود چنین مزیت‌هایی موجب شده که خیلی از مسافران به جای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد تصمیم به رزرو بلیط قطار بگیرند و به این ترتیب مقدمات سفر به مشهد و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن را فراهم نمایند.

سفر با قطار به کشورهای خارجی

سفر به اصفهان و مشهد با اسنپ تریپ

در این مطلب به بررسی سفر به دو شهر محبوب اصفهان و مشهد با قطار و اتوبوس و مزایا و معایب هر کدام پرداختیم. مسافران‌ می‌توانند با توجه به زمان سفر، هدف سفر، مدت سفر و فاصله ای که از این شهرها دارند برای رزرو بلیط اتوبوس، قطار و یا هواپیما تصمیم گیری نمایند و سفری به یادماندی را برای خود رقم بزنند. برای خرید بلیط اتوبوس، هواپیما و ... در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن‌ می‌توانید به صورت آنلاین به وب سایت معتبر و مرجع اسنپ تریپ که سابقه‌ای درخشان در زمینه ارائه بلیط سفر دارد مراجعه کنید و با تعیین مبدا، مقصد سفر و تاریخ سفر خود لیست جامعی از تمامی سرویس‌های را مشاهده نمایید و در این میان بهترین گزینه را رزرو کنید و از پشتیبانی 24 ساعته این مجموعه نیز بهره مند شوید.

منبع: اسنپ تریپ

680807