امام جمعه قزوین:

مجلس نقش بسزایی برای رساندن کشور به اهداف والای خود دارد

آیت الله عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت:دولت قوانین را باید از مجلس بگیرد، مردم امیدشان به مجلس است و مجلس برای رساندن کشور به اهداف والا نقش بسزایی خواهد داشت و از خداوند برای همه نمایندگان مجلس توفیق خدمت صادقانه و مؤمنانه داریم.
تصویر مجلس نقش بسزایی برای رساندن کشور به اهداف والای خود دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار می‌شود، اظهار کرد: همواره یکدیگر را به تقوای الهی سفارش می‌کنیم، همه برای اقامه تقوا یار و یاور هم باشیم، همان‌طور که برای اقامه نماز باید یاور هم باشیم، تقوا هم ثمره نماز و میوه شجره طیبه عبادت و بندگی است، بنابراین برای اقامه تقوا باید یار و یاور یکدیگر باشیم.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از تقوا می‌کنیم باید به سراغ آن‌هایی برویم که قله‌های تقوا را فتح کرده‌اند و حقیقت تقوا را با زندگی، فداکاری، آزادگی و حریت‌شان برای ما تفسیر کردند، یکی از آن چهره‌های نورانی اهل تقوا امام عظیم‌الشأن و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بودند، ایشان تقوا را با همه وجود به ما نشان دادند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام خمینی (ره) با خدا عهد و پیمان بسته بود، با دشمنان خدا به ستیزه و جنگ برخاست، کوچک‌ترین ترس و واهمه‌ای از دشمنان نداشت، بصیرت و بینایی آن‌چنان به وجودش روشنایی بخشیده بود که آینده‌های دور را می‌دید و به مردم خبر می‌داد، شکستن کاخ‌های ظلم و ستم شرق و غرب را پیش‌بینی کرده بود، برچیده شدن بساط ظلم صهیونیستی را شروع کرد و خوب هم به نتیجه رسید، حمایت از محرومان و مستضعفان عالم وجهه همت ایشان بود، صدور اسلام، معارف قرآنی و حقایق مکتب اهل بیت صمت و طهارت (ع) به همه دنیا مدنظر امام (ره) بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام (ره) فرمود ما انقلابمان یعنی دین، قرآن و مکتب اهل بیت (ع) را به همه جهان صادر می‌کنیم، مستضعفان عالم مدنظر امام (ره) بودند، نجات مستضعفان هدف ایشان بود و فرمودند تا بانگ لااله‌الاالله و محمدرسول‌الله (ص) در جهان طنین نیفکند مبارزه هست و هر جا که مبارزه هست ما هم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نامه‌ای که این روزها رهبر حکیم انقلاب اسلامی برای جوانان آمریکایی و دانشگاهیان و دانشجویان آنان ارسال کردند، یعنی هر کجا مبارزه هست ما هم هستیم، آن‌ها با دعوت ما قیام کردند، نامه‌های چند سال پیش رهبر ما به آن‌ها جهت داد و احساس پشتیبانی کردند، امروز هم به پا خاسته‌اند، ما هم حمایتشان می‌کنیم و همراهشان هستیم.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: امام (ره) بسیار به وحدت کلمه و برادری اصرار داشتند، چقدر آن زمان در ایام قبل از انقلاب و اوایل انقلاب اختلافات خانمان‌سوز در بین مردم وجود داشت، چقدر امام (ره) دل‌های آحاد جامعه را به هم نزدیک کرد و ریشه‌های وحدت را مستحکم فرمود.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: امام راحل مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را به‌عنوان یکی از راه‌های جدی پیش‌روی خود می‌دید و مردم را به این معنا تشویق می‌کرد، امام خمینی (ره) بر این معنا اصرار داشت که کشور را باید بسازیم و نشان دادن حقیقت دین به جهانیان مدنظرشان بود، این مواردی که عرض شد برخی از ویژگی‌های امام (ره) بود که در این فرصت کوتاه با یکدیگر مرور کردیم.

وی یادآور شد: خدای متعال پس از رحلت امام (ره) دل‌ها را آماده کرد و خدا به دل اعضای خبرگان رهبری انداخت که سراغ رهبر حکیم انقلاب رفتند و ایشان را انتخاب کردند، جالب این است که در آن مجلس و محفل یک مخالف جدی برای این امر وجود داشت، آن هم خود رهبر فرزانه انقلاب بودند و می‌گفتند بگردید کس دیگری را برای این مسئولیت خطیر پیدا کنید اما اصرار خبرگان رهبری باعث شد ایشان در همان جایگاهی قرار بگیرند که خدا به نفع همه ملت‌ها اعم از ملت ایران، کشورهای اسلامی، مستضعفان جهان و به ضرر صهیونیست‌ها و مستکبران می‌خواست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: هر چه خدا را برای این معنا سپاسگزار باشیم نمی‌توانیم از ادای شکر و سپاس آن برآییم، آنقدر که این مسئله برای ملت ما، مردم دنیا و کشورهای اسلامی سرنوشت‌ساز بوده است.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: رهبر حکیم انقلاب فرمودند دنیای پر از ظلمات جور، طغیان و نکبت حاکمیت ستمگران، قلدران و زورگویان در سایه تلاش و فعالیت بی‌وقفه ما به جهانی تبدیل خواهد شد که در آن انسانیت و ارزش‌های انسانی محترم است.

وی بیان کرد: این یعنی بساط ظلم و جور برچیده خواهد شد و زمینه‌های ظهور منجی عالم بشریت مهیا می‌شود، وجود منحوس صهیونیست‌ها و اربابان آن‌ها اعم از آمریکایی‌ها، مستکبران، مکاران انگلیسی و منافقان به سر خواهد آمد و جهان از این آلودگی‌ها پاک خواهد شد، اگر قبلاً این را مثل یک آرزوی دست نیافتنی می‌دیدیم، امروزه طلیعه فجر ارزش‌های الهی را هر روز بیشتر از گذشته تماشا می‌کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: سالگرد قیام 15 خرداد و ایام ارتحال امام عظیم‌الشأن را در پیش داریم، همین روزها از استان‌های غربی کشور دسته‌های عزاداری به سمت حرم امام راحل حرکت کرده‌اند که کم‌کم به استان ما می‌رسند، دیشب هم گروهی از گیلان به استان ما رسیدند، این نشان می‌دهد که مردم وفادار به ارزش‌های الهی و دینی خود هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: این سروده حافظ چقدر گویا و دلنشین است، گویا حرف ما را درباره امام (ره) بیان می‌کند، جناب حافظ می‌فرماید «شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت، فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت»، مگر می‌توان فراق امام (ره) یا فراق حاج قاسم سلیمانی را در قالب کلمات بیان کرد و اینکه فراق این عزیزان چه بر سر ما آورد؟

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند 15 خرداد در عین حالی که مصیبتی بود اما مبارک بود برای ملت که منتهی شد به امر بزرگی و آن استقلال و آزادی ملت بود و امروز مقاومت اسلامی یکی از ثمرات آن است.

آیت الله عابدینی با اشاره به آغاز به کار مجلس، تصریح کرد: رهبر عظیم انقلاب هم راجع به مجلس فرمودند مجلس نقطه امید مردم و نقطه اتکای مجریان و به معنای حقیقی در رأس امور خواهد بود.

مجلس نقش بسزایی برای رساندن کشور به اهداف والای خود دارد

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: دولت قوانین را باید از مجلس بگیرد، مردم امیدشان به مجلس است و مجلس برای رساندن کشور به اهداف والا نقش بسزایی خواهد داشت و از خداوند برای همه نمایندگان مجلس توفیق خدمت صادقانه و مؤمنانه داریم.

انسانی مؤمن و خستگی‌ناپذیر را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم

وی گفت: در باب ریاست جمهوری که کاندیداها در حال ثبت نام هستند، باید از حالا چشم و دلمان را با بصیرت و بینایی بسیج کنیم تا یک انسان مؤمن، قرآنی، اهل بیتی، اهل خدمت و کار، اهل کوشش و کار و خستگی ناپذیر را انتخاب کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: قرار بر این است که دولت های قبل نهال بکارند و دولت جدید آن ها را پرورش دهد. دولت قبل (دولت قبل از آیت الله رئیسی) یکی از شجره خبیثه که کاشته بود، میلیاردها تومان بدهکاری بود و این کارها بخشی از گرانی ها را رقم میزد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: دولت رئیسی نهال های بسیاری کاشت و اگر این نهال ها به ثمر بنشیند در زندگی مردم بسیار اثر می گذارد؛ حال آن آدم هایی که این همه خسارت به بار آورده اند با حیله و نیرنگ ناکارآمدی را تبلیغ می کنند چرا که می خواهند خودشان را نشان دهند و ان‌شاءالله خداوند مکرشان را آشکار می کند و باز هم مثل همیشه رسوا خواهند شد.

وی اظهار کرد: امروز شاهدیم شکست و رسوایی در جنگ برای رژیم صهیونیستی پیش آمد، آنها مانور پیروزی دادند و خواستند نشان دهند غزه را شکست دادیم اما همین اخیرا رزمندگان از صهیونیست ها کشته، اسیر و مجروح گرفتند و یک ضربه شکننده بعد از طوفان الاقصی به پیکر ورشکسته صهیونیست ها وارد کردند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: در عرصه های سیاسی صهیونیست ها شکست خورده اند، به شدت اختلافات هر روز شعله ورتر می شود، نفرت روز افزون جهانی در بین ملت های دنیا علیه آنها ایجاد شده، فشار اقتصادی امانشان را بریده است، انزوای سیاسی و بین المللی پیدا کرده اند و کشورهای بسیاری فلسطین را به رسمیت می شناسند، حمایت جهانی از حکم بازداشت نتانیاهو توسط دیوان کیفری بین المللی در صدد اجراست و این اوضاع آنهاست.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: امیدواریم خداوند به رزمندگان مقاومت هر روز قوت و قدرت بیشتر عنایت کند و به زودی زود شاهد پیروزی، سربلندی، عزت و اقتدار مسلمانان و عزیزانمان در فلسطین باشیم.

وی بیان کرد: الحمدلله از دیشب سهم آب کشاورزی استان قزوین به 15 متر مکعب در ثانیه افزایش پیدا کرده و این هم خبر خوبی برای کشاورزان و باغداران است و از دست اندرکاران تشکر می کنیم و شکرگزار خدای متعال هستیم.

680690