برنامه سید حسن نصرالله برای غافلگیری اسرائیل

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که دبیرکل حزب الله لبنان برای غافلگیر کردن ارتش اسرائیل در دو سطح برنامه‌ریزی می‌کند.

تصویر برنامه سید حسن نصرالله برای غافلگیری اسرائیل

به گزارش سایت خبری پرسون، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حزب الله لبنان در طول جنگ جاری موفق شده غافلگیری‌های زیادی را برای اسرائیل داشته باشد و سلاح‌های پیشرفته‌ای را رونمایی و استفاده کرده است.

این رسانه‌ها تصریح کردند که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برای غافلگیر کردن بیشتر اسرائیل در دو سطح تلاش می‌کند. سطح اول استفاده از سلاح‌هایی است که پیش از این در درگیری‌ها مورد استفاده قرار نگرفته است که از جمله آنها موشک‌های دقیق و دوربرد است. سطح دوم استفاده از موشک‌های زمین به هوا است که حزب‌الله با هدف ساقط کردن هواپیماها و پهپادهای نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در فلسطین آنها را شلیک می‌کند.

لیرال عنتبی کارشناس صهیونیست مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت که حزب الله طی هفته‌های اخیر استفاده از پهپادهای انفجاری را بیشتر کرده و همچنین از پهپادهایی که قدرت شلیک موشک دارند، استفاده می‌کند که خسارت‌های انسانی و مالی زیادی در میان نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی ایجاد کرده است.

وی می‌افزاید که ارتش اسرائیل در رهگیری و انهدام این پهپادها دچار مشکل خواهد بود، این در حالی است که انتظار می‌رود حزب الله در آینده به صورت گسترده از آنها استفاده کند.

عنتبی می‌افزاید که حزب الله هر از چند گاهی پهپادهای ارتش اسرائیل را رهگیری و ساقط می‌کند و این موضوع نشان می‌دهد که سامانه‌های دفاع هوایی سنتی اسرائیل و جنگ الکترونیک آن هرگز در برابر تکنولوژی حزب الله لبنان کافی نیست.

نشریه صهیونیستی اسرائیل هیوم نیز پیش از این فاش کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی در تعامل با هواپیماهای بدون سرنشین حزب الله دچار تزلزل شده و به دنبال برون رفت از این بحران است. پهپادهای حزب الله لبنان در شرایط جنگی کنونی بدون اینکه توسط رادارهای رژیم صهیونیستی شناسایی و منهدم شوند، وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شوند و عملیات‌های شناسایی و انفجاری خود را انجام می‌دهند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دو سال پیش فاش کرد که این حزب از مدت‌ها پیش تولید پهپادها را در دستور کار خود قرار داده و سامانه دفاع هوایی خاص خود را دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

680676