شایعه توپ زنی مهدی قایدی در اسپورتینگ لیسبون

طی روزهای اخیر خبرحضور مهدی قایدی در لیست اسپورتینگ لیسبون شنیده شده که به نظر می‌رسد فقط در یک شایعه است.

تصویر شایعه توپ زنی مهدی قایدی در اسپورتینگ لیسبون

به گزارش سایت خبری پرسون، عملکرد درخشان مهدی طارمی در لیگ پرتغال پای چند بازیکن ایرانی دیگر را به این کشور باز کرد. از جمله علی علیپور( ماریتیمو - ژیل‌ویسنته ) محمد محبی( سانتاکلارا ) شهریار مغانلو( سانتاکلارا ) و مهرداد محمدی( دپورتیوو آوس )با اینکه عملکرد بازیکنان فوق چندان درخشان نبود اما همچنان شایعه‌هایی درباره انتقال ستاره‌های ایرانی به لیگ پرتغال وجود دارد. تازه‌ترین شایعه مربوط می‌شود به معرفی مهدی قایدی به باشگاه اسپورتینگ لیسبون. گفته می‌شود ایجنت قایدی او را به مدیران قهرمان لیگ پرتغال پیشنهاد کرده تا شاید این بازیکن ۲۶ ساله بتواند اولین تجربه اروپایی خود را پشت سر بگذارد.

این شایعه و این پیشنهاد و در نهایت امیدواری به این انتقال غیرمنطقی است، بخصوص وقتی به آمار و لیست بازیکنان اسپورتینگ لیسبون نگاهی می‌اندازیم. قهرمان لیگ پرتغال این فصل در ۳۴ بازی ۹۶ گل وارد دروازه حریفان کرده. سه بازیکن هجومی این تیم را پدرو گونسالوز، ویکتور گیوکرز و ترینکائو تشکیل می‌دهند. گونسالوز پرتغالی ۲۵ ساله است و در ۱۷۸ بازی ۷۶ گل برای اسپورتینگ به ثمر رسانده. ویکتور گیوکرز ۲۵ ساله و سوئدی با سابقه بازی برای برایتون، کاونتری‌سیتی و سوانسی در انگلیس و همچنین سنت‌پائولی در آلمان این فصل یکی از بهترین گلزنان فوتبال اروپا بوده. او در ۵۰ بازی موفق شده ۴۳ گل وارد دروازه حریفان کند. همچنین گیوکرز در ۲۰ بازی ملی ۶ گل نیز برای سوئد زده و مهاجم کلیدی این تیم محسوب می‌شود.

ترینکائو دیگر مهره هجومی اسپورتینگ لیسبون است. بازیکن سابق تیم فوتبال بارسلونا که از سال ۲۰۲۲ در ۱۰۰ بازی ۲۳ گل برای اسپورتینگ به ثمر رسانده. به جز این سه بازیکن، نام پائولینیوی پرتغالی نیز در لیست اسپورتینگ به چشم می‌خورد. مهاجم سابق تیم ملی پرتغال که سابقه ۵۳ بار گلزنی در ۱۴۵ بازی را برای اسپورتینگ در کارنامه دارد. مارکوس ادواردز انگلیسی و ۲۵ ساله هم دیگر مهاجم اسپورتینگ است که با آمار ۲۱ گل زده در ۱۱۰ بازی مهره موثری برای قهرمان لیگ پرتغال به حساب می‌آید.

با توجه به حضور این بازیکنان و همچنین دشواری‌های انتقال بازیکنان ایرانی به فوتبال اروپا، باید حضور قایدی در اسپورتینگ را یک شایعه بدانیم. او این فصل عملکرد درخشانی ارائه داده و با ۱۸ تاثیر مستقیم (۱۲ گل و ۶ پاس گل) بعد از فابیو لیما و عمر خریبین، سومین بازیکن موثر سوپرلیگ امارات محسوب می‌شود.

با این حال و حتی با این عملکرد درخشان، تصور اینکه قایدی پیراهن اسپورتینگ را بپوشد و شاگرد روبن آموریم شود، دور از ذهن است و غیرمنطقی.

منبع: ایرنا

680527