پایان هشتمین وشروع نهمین دوره ی جشنواره ی ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه اصفهان

دبیر اجرایی جشنواره امنیت فضای تبادل اطلاعات گفت: نهمین دوره جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در روز دهم خرداد ماه پس از پایان کار هشتمین دوره، رسما فعالیت یک ساله خود را آغاز می‌کند.
تصویر پایان هشتمین وشروع نهمین دوره ی جشنواره ی ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ فعالیت‌ هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات با شعار «باهم در زیست بوم امنیت سایبری» از خرداد 1402 آغاز شد. این رویداد در روزهای 9 و 10 خرداد 1403 در دانشگاه صنعتی اصفهان به پایان خواهد رسید.

علی فانیان، دبیر اجرایی جشنواره امنیت فضای تبادل اطلاعات اظهار داشت: هدف اصلی این جشنواره، رویدادی ترویجی افزایش سطح آگاهی دانشجویان، تیم‌های فناور، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌ها در حوزه امنیت سایبری است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این جشنواره در مدت یک سال و در ذیل آن رویدادهای مختلفی از جمله کارگاه های فنی تخصصی، رویداد کسب و کار نوافتا، مسابقه فتح پرچم مازآپا، نمایشگاه محصولات و همایش اختتامیه شکل می گیرد. گفت: در همایش اختتامیه علاوه ‌بر سخنرانی مسؤولان کشوری حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات، جوایز برگزیدگان رویدادها اعطا و کارگاه‌های تخصصی این حوزه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره امنیت فضای تبادل اطلاعات گفت: نهمین دوره جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در روز دهم خرداد ماه پس از پایان کار هشتمین دوره، رسما فعالیت یک ساله خود را آغاز می‌کند.

فانیان بیان کرد: یکی از رویدادهای دوره هشتم، رویداد «نوافتا» بود که کسب‌وکارهای نوپا در حوزه امنیت سایبری را مورد توجه قرار داد و در چهار سطح دانش، پیدایش، رویش و گسترش با هدف حمایت از تیم‌های فعال در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات از مرداد ماه سال 1402 آغاز به کار کرد و هم‌اکنون در مرحله جمع بندی داورها قرار دارد.

وی افزود: هدف اصلی سطح دانش، حمایت مالی از منتخبین پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکترا در حوزه امنیت اطلاعات است، بیش از 30 پروپزال در این سطح دریافت شد که نزدیک به 20 پیشنهاد مورد حمایت قرار گرفت.

دبیر اجرایی جشنواره امنیت فضای تبادل اطلاعات در خصوص مسابقه فتح پرچم بیان کرد: این مسابقه، رقابت جذابی میان نخبگان و متخصصین حوزه امنیت اطلاعات است که در آن سعی دارند با حل چالش‌های امنیتی توانایی‌های خود را محک بزنند.

فانیان ابراز امیدواری کرد: با تداوم همکاری های دانشگاه و صنعت شاهد ترویج بیش از پیش دانش امنیت سایبری بین دانشجویان باشیم.

منبع: دانشگاه اصفهان

680036