در دومین ماه سال جاری محقق شد:

افزایش بیش از 16 درصدی تولید انرژی الکتریکی نیروگاه شهید رجایی

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: بیش از یک میلیارد کیلووات ساعت انرژی خالص در اردیبهشت ماه امسال از سوی واحدهای نیروگاه شهید رجایی تولید و به شبکه سراسری تحویل شد.
تصویر افزایش بیش از 16 درصدی تولید انرژی الکتریکی نیروگاه شهید رجایی

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی در تشریح خبر فوق گفت: در اردیبهشت امسال، یک میلیارد و یکصد و چهل و نه میلیون و هفتصد هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

دوستی تصریح کرد: از این میزان انرژی تولیدی، 562 میلیون و 701 هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی و 586 میلیون و 999 هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه بخار تولید شده است.

وی درپایان بیان کرد: در بازه زمانی اردیبهشت ماه 1403، تولید انرژی الکتریکی خالص در این نیروگاه، 16/4 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی با دارا بودن13واحد بخاری وسیکل ترکیبی، با تولید سالانه حدود12میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، برق بیش از 3 ونیم درصد از نیاز مصرف کنندگان این انرژی را در کشور تامین می کند.

.

679781