مقام مصری از پیشرفت قابل توجه در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد

شبکه القاهره نیوز به نقل از یک مقام ارشد مصری گزارش داد مذاکرات آتش‌بس غزه که در قاهره در حال برگزاری بوده، پیشرفت داشته و بر سر محورهای اساسی توافقاتی صورت گرفته است.
تصویر مقام مصری از پیشرفت قابل توجه در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد

به گزارش سایت خبری پرسون، شبکه دولتی مصری القاهره نیوز به نقل از یک مقام ارشد این کشور گزارش داده که مذاکرات در قاهره بین اسرائیل و حماس برای دستیابی به آتش‌ بس و توافق آزادی اسرا به پیشرفت قابل توجهی دست یافته و اجماع بر سر بسیاری از موارد بحث‌برانگیز حاصل شده است. این منبع ادامه تلاش‌ها برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه را تایید کرد. وی گفت «دور مذاکرات در قاهره شاهد پیشرفت زیاد در نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها به هم است» و افزود توافقی «بر سر محورهای اساسی» بین همه طرف‌ها صورت گرفته است.

جنبش حماس یکشنبه اعلام کرد می‌خواهد شاهد توقف کامل تجاوز باشد و همچنین درخواست‌هایش مبنی بر خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از غزه، بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود، بازسازی خسارات وارده به غزه از سوی اسرائیل و تکمیل توافق تبادل اسرا شامل آزادی متقابل اسرای فلسطینی در ازای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه را مطرح کرد.

به گفته این مقام ارشد مصری مطلع، هیأت‌های قطری و حماس برای توافق بر سر شرایط نهایی توافق طی دو روز قاهره را ترک و بازمی‌گردند. وی همچنین گفت هیأت‌های آمریکایی و اسرائیلی هم ظرف چند ساعت قاهره را ترک می‌کنند، گرچه رایزنی‌ها در 48 ساعت آینده ادامه خواهد یافت.

منبع: فارس

635439