درخواست فوری کمیسیون اروپا برای برقراری آتش بس در غزه

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که نوار غزه با قحطی و گرسنگی مواجه است و نمی‌توان آن را پذیرفت.
تصویر درخواست فوری کمیسیون اروپا برای برقراری آتش بس در غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، «اورزولا فون دیر لاین» رئیس کمیسیون اروپا روز یکشبنه و در جریان صفر به قاهره گفت «غزه با قحطی روبه‌رو است که این موضوع قابل قبول نیست».

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، او خواستار حصول توافقی فوری برای برقراری آتش‌بس شد.

رئیس کمیسیون اروپا گفت اتحادیه اروپا درباره پیامدهای عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به رفح نگران است و نگرانی خود را درباره پیامدهای خطرناک آن بر ساکنان غیرنظامی اعلام کرد.

او همچنین تصریح کرد: «این مهم است که اکنون به یک توافق آتش‌بس سریع دست یابیم که منجر به آزادی اسرا شود و زمینه ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه فراهم شود».

فون دیر لاین همچنین گفت که با مصر و سایر شرکا برای ورود کمک‌ها به غزه از طریق تمامی راه‌های ممکن تلاش و همکاری خواهد کرد.

او مصر را «پایه و اساس ثبات و امنیت منطقه» خواند.

مقام ارشد اروپایی همچنین گفت: «ما خواهان همکاری و تلاش برای برقراری صلح همیشگی براساس راهکار تشکیل ۲ دولتی هستیم».

پیشتر ۲۵ انجمن حقوق بشری و سازمان امور بشردوستانه ضمن ابراز تردید نسبت به فایده‌بخش بودن ایجاد مسیر دریایی برای کمک‌رسانی‌ها به نوار غزه، از کشورها خواستند از نفوذ خود برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه استفاده کنند.

به گزارش سازمان ملل، پس از گذشت پنج ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و محاصره شدید آن، اکثر ساکنان این منطقه که تعدادشان ۲.۲ میلیون نفر است، در معرض گرسنگی قرار دارند.

منبع: ایسنا

624529