به گزارش سایت خبری پرسون، علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین در این خصوص اظهار کرد: در سالهای اخیر، در راستای تسریع ارایه خدمات به مردم با استفاده از ابزار های نوین، قوه قضاییه تدابیر گوناگونی را جهت توسعه خدمات الکترونیکی به شهروندان برنامه ریزی کرده است.
وی ادامه داد: به همین منظور سامانه ارتباطات مردمی قوقه قضاییه با نام "سامانه سامع" به نشانی الکترونیک same.eadl.ir راه اندازی شده است و شهروندان میتوانند برای ثبت درخواست با موضوعات اطاله دادرسی، انتقاد به فرآیند دادرسی، انتقاد به نحوه اجرای آراء، درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی مدنی، درخواست اعمال ماده 79 دیوان عدالت اداری، درخواست ارفاقات قانونی، درخواست ملاقات حضوری با مقامات قضایی، انتقاد به رفتار و عملکرد، دریافت گزارش و پیگیری درخواستها به این سامانه مراجعه کنند.
شعبانی اضافه کرد: اطلاع رسانی های لازم جهت استفاده از این سامانه در استان صورت گرفته و گزارش های دریافتی سامانه نیز صورت روزانه بررسی شده و روند رسیدگی نیز از طریق پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می گردد.
وی بیان کرد: در سال گذشته 588 تقاضا با موضوعات مختلف در سامانه سامع استان قزوین ثبت شده که با تلاش همکاران 388 مورد از درخواست ها پاسخ داده شده و 206 درخواست نیز جهت رسیدگی به مرکز ارجاع گردیده است.
رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: تعداد 73 درخواست دارای نقص مدارک که در سامانه ثبت شده بود جهت تکمیل نواقصی به ثبت کنندگان ارجاع شده تا بعد از تکمیل مورد رسیدگی قرار بگیرد.
منبع: پُرسون