پلیس فتا:

شهروندان مراقب لینک‌های ناشناس باشند+ فیلم

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: یکی از سهل الوصول‌ترین راه‌های نقض حریم خصوصی شهروندان در فضای مجازی، لینک‌های آلوده ارسال شده از منابع ناشناس است که می‌توانند اطلاعات مختلف موجود بر روی گوشی تلفن همراه را به سرقت ببرند.
تصویر شهروندان مراقب لینک‌های ناشناس باشند+ فیلم

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ داود معظمی گودرزی روز سه‌شنبه ضمن هشدار به شهروندان با بیان اینکه لینک‌های ناشناس امنیت ما را به مخاطره می‌اندازند، اظهار کرد: این لینک‌های آلوده اطلاعات موجود روی گوشی تلفن همراه از جمله اطلاعات هویتی، تصاویر و شماره تلفن‌های ذخیره شده را سرقت می‌کنند.

وی افزود: لازم است تا شهروندان این موضوع را به عنوان یک مورد پیشگیرانه و یک فرهنگ قبول کنند و به هیچ عنوان بر روی این لینک‌هایی که از منابع ناشناس در هر بستری و یا شبکه اجتماعی ارسال شده، کلیک نکنند.

سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: برای حفظ حریم خصوصی و امنیت خود باید یک سری کارها را انجام و در فضای سایبر چارچوب‌ها را رعایت کنیم در این صورت احتمال اینکه گرفتار مجرمان شویم، بسیار کمتر است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به مردم توصیه کرد: وای فای گوشی خود را در مواقع غیر ضروری خاموش کرده و هرگز از اینترنت مجانی و وای فای بدون نیاز به رمز ورود استفاده نکنند.

وی تاکید کرد: همچنین بلوتوث گوشی و دیگر راه‌ها و پل‌های ارتباط با گوشی خود را همواره در مواقعی که استفاده ندارید، خاموش کنید تا اطلاعات گوشی شما سرقت نشود و یادمان باشد مجرمان همیشه در کمین هستند تا ما را به دام بیندازند، مراقب باشیم.

منبع: ایرنا

624730