ویژه‌ برنامه‌های سحرگاهی تلویزیون

«ماه خدا»، «سحرنشینی»، «ماه من»، «سدره»، «آوا نوا»، «وقت سحر»، «سر سفره خدا»، «چهارگاه»، «بیست چهل» و «دل آرام» ویژه‌برنامه‌های سحرگاهی امسال ماه مبارک رمضان هستند که از شبکه‌های سیما پخش خواهند شد.
تصویر ویژه‌ برنامه‌های سحرگاهی تلویزیون

به گزارش سایت خبری پرسون، مشروح ویژه برنامه‌های سحرگاهی تلویزیون به شرح زیر است:

شبکه یک

ویژه‌برنامه سحرگاهی «ماه خدا» با اجرای حسن سلطانی و با سخنرانی حجت‌الاسلام نظافت سحرهای ماه رمضان هر روز ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه از شبکه اول به روی آنتن می‌رود. «ماه خدا» به تهیه‌کنندگی یونس قاسمی از مشهد مقدس روی آنتن خواهد رفت. این برنامه با بیان نکات اخلاقی، معرفتی، دعا، نیایش و اذان صبح همراه است.

شبکه دو

«سحرنشینی» عنوان ویژه‌برنامه سحرگاهی شبکه دو سیماست که به میزبانی راحله امینیان سحرهای ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ به روی آنتن می‌رود.

این برنامه با محوریت توجه به جایگاه مادران و اهمیت نقش مادری در جامعه امروز و همچنین با بیان صفات و ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) و نقش ایشان در جامعه اسلامی‌ پخش می‌شود.

«سحرنشینی» کاری است از گروه خانواده شبکه دو به تهیه‌کنندگی سید محمد موسویان و کارگردانی معین دسترنج است که در ۳۰ قسمت سحرهای ماه مبارک رمضان حوالی ساعت چهار بامداد روی آنتن می‌رود.

شبکه سه

شبکه سه سیما هم برای سحرهای ماه مبارک رمضان امسال فصل جدید برنامه «ماه من» را آماده پخش کرده است که با اجرای نجم الدین شریعتی همراه است.

شبکه چهار

برنامه ویژه سحر شبکه چهار با نام «چهارگاه» با مضمون مناجات خوانی، کهن‌خوانی و آوازخوانی از ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه تا اذان صبح پخش می‌شود.

این برنامه با اجرای اسماعیل آذر و حضور متین رضوانی پور، حسام الدین سراج و حسن بلخاری، چهره‌های آشنای ادب و موسیقی و فلسفه به عنوان کارشناس روی آنتن می‌رود. در این برنامه از آثار کهن شعر و ادب فارسی که دارای مضامین عرفانی و قالب مناجات هستند، خوانده می‌شود.

شبکه تهران

«سدره» هم عنوان ویژه‌برنامه سحرگاهی شبکه تهران است. این برنامه در گروه معارف شبکه تهران سیما تولید شده و از بامداد دوشنبه، ۲۱ اسفند از ساعت سه بامداد به مدت ۱۰۵ دقیقه با اجرای محیار عبدالهی از کربلای معلی به صورت زنده و مستقیم پخش می‌شود.

«سدره» با حضور کارشناسان معارفی همچون حجج الاسلام علی سرلک، علی سعیدیان، سید عباس موسوی مطلق، محمدرضا سنگری و مهدی امین فروغی به روی آنتن خواهد رفت.

همچنین این برنامه سحرگاهی مناجات خوانی با نوای مداحان اهل بیت (ع) مانند حاج مرتضی طاهری، حاج سعید قانع، حاج مجید شعبانی و ... را خواهد داشت.

معرفی ۳۰ کتاب و ۳۰ عالم مولف با محوریت معرفی شخصیت والای حضرت علی امیرالمومنین (ع)، نمایش سفره‌های افطار کربلا، آیتم شهدای مدافع حرم (نقاشی پرتره)، آیتم های مردمی و پیامکی و کلام بزرگان از دیگر بخش‌های این برنامه است که در فواصل مختلف زمانی در این برنامه پخش خواهد شد.

شبکه امید

شبکه امید برنامه «بیست چهل» (۲۰۴۰) با طعم تغییر شرایط دنیا پس از هفتم اکتبر و طوفان‌الاقصی با طعم ظهور و آخرالزمان را برای مخاطبان خود در لحظات سحرگاهی پخش می‌کند. این برنامه با اجرای سیدحمید لاجوردی روی آنتن می‌رود.

شبکه کودک

«سر سفره خدا» هم ویژه‌برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان است شبکه کودک است که با اجرای حامد مدرس و احسان مهدی و شخصیت‌های جدیدی با اجرای نمایش‌های طنز روی آنتن می‌رود. این برنامه حوالی ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

شبکه آموزش

ویژه برنامه «آوانوا» در شب‌های رمضان از حوالی ساعت یک بامداد تا پنج صبح با اجرای اسماعیل آذر، مسعود فروتن، ناصر فیض، مهدی صالحی، علیرضا بختیاری و ... از شبکه آموزش پخش می‌شود.

این ویژه‌برنامه همراه با آیتم‌های متنوع سعی بر القای حال و هوای عرفانی شبانه و سحرگاهی در ۳۰ شب ایام ماه مبارک رمضان دارد.

شبکه افق

«وقت سحر» هم ویژه‌برنامه سحرگاهی شبکه افق در ایام ماه مبارک رمضان است که با اجرای حامد عسگری و محمد قاسمی و با حضور حاج حسین یکتا، حجت الاسلام طباخیان و علی غلامی پخش می‌شود.

شبکه قرآن و معارف

شبکه قرآن و معارف سیما نیز ویژه‌برنامه «دل‌آرام» را در سحرهای ماه مبارک رمضان به روی آنتن خواهد برد. این برنامه از ساعت سه بامداد به صورت زنده از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به استقبال اذان صبح می‌رود.

«دل آرام» با اجرای سیدوحید مرتضوی و با حضور کارشناسان مختلفی از جمله حجت‌الاسلام رفیعی، حجت‌الاسلام مهدی میرباقری و ... از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

منبع: ایسنا

613684