تلاش غرب برای تخریب انتخابات روسیه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد: غرب از یک سال پیش در تلاش برای کارشکنی و اختلال در انتخابات این کشور بوده.
تصویر تلاش غرب برای تخریب انتخابات روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه گفت: مخالفان غربی مسکو از یک سال گذشته تا کنون تلاش کرده‌اند تا انتخابات ریاست جمهوری روسیه را مختل کنند.

وی گفت: غرب با استفاده از هر ابزاری مثل کمپین اطلاعات جعلی گرفته تا استخدام متخصصان و نفوذ در سیستم‌های اطلاعاتی و تخریب‌های سایبری برای ضربه زدن به روسیه استفاده می‌کند ولی باید بدانند که هیچ چیزی به آنها کمک نخواهد کرد.

زاخارووا گفت: در واقع باید گفت اتحاد شهروندان روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور باعث خشم غرب شده است. این دیپلمات ارشد روسیه دشمنی و نفرت‌پراکنی غرب علیه روسیه را به بیماری عفونی تشبیه کرد که به تدریج در حال نابود کردن آنهاست.

شورای فدراسیون پارلمان روسیه، رسماً ۱۷ مارس ۲۰۲۴ را به عنوان روز انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد و سپس کمیسیون مرکزی انتخابات (CEC) اعلام کرد که رای گیری طی سه روز در روزهای ۱۵ تا ۱۷ مارس برگزار خواهد شد.

چهار نامزد برای کسب پست ریاست جمهوری روسیه با هم رقابت می‌کنند. ولادیسلاو داوانکوف از حزب جمهوری خلق، ولادیمیر پوتین، نامزد مستقل، لئونید اسلوتسکی، نامزد حزب لیبرال دموکرات روسیه (LDPR) و نیکولای خاریتونوف، نامزد حزب کمونیست فدراسیون روسیه (CPRF).

منبع: همشهری انلاین

614314