پرواز تاکسی‌های هوایی در آسمان چین

پرواز آزمایشی دو تاکسی پرنده که انقلابی را در صنعت حمل و نقل جهان مژده می‌دهد، در چین با موفقیت انجام شد.
تصویر پرواز تاکسی‌های هوایی در آسمان چین

به گزارش سایت خبری پرسون، نشریه چینی "شنژن دیلی" در گزارشی نوشت: دو وسیله نقلیه هوایی که با استفاده از فناوری برخاست و فرود عمودی برقی(eVTOL) کار می‌کنند، پرواز آزمایشی خود را در تاریخ 27 فوریه انجام دادند و از بندر "شکو کروز" به بندر "جیوژو" در شهر "ژوهای" پرواز کردند.

این خط تاکسی هوایی، سفر زمینی یک طرفه بین این دو شهر چین را از حدود سه ساعت به تنها 20 دقیقه کاهش می‌دهد و نقطه عطف جدیدی را در آینده سفرهای هوایی با ارتفاع کم رقم می‌زند.

این دو تاکسی پرنده با مدل "پراسپریتی" Prosperity توسط شرکت "فناوری اتوفلایت" AutoFlight Technologies که دفتر مرکزی آن در شانگهای قرار دارد، ساخته شده‌اند.

آن‌ها ساعت 5 بعداز ظهر از یک سکو در بندر شکو بلند شدند و با کمک هشت ملخ ثابت عمودی خود به ارتفاع حدود 100 متر رسیدند و سپس در مسیر افقی و رو به جلو حرکت کردند.

این پرواز نمایشی که با همراهی یک هلیکوپتر صورت گرفت، پس از 20 دقیقه با فرود موفقیت آمیز در بندر جیوژو به پایان رسید.

داده‌های اتوفلایت نشان می‌دهد که این تاکسی‌ها دارای برد پروازی 250 کیلومتر و سرعت کروز 200 کیلومتر در ساعت است. این وسیله‌های نقلیه با بیشینه وزن برخاست 1500 کیلوگرم، ظرفیت حمل چهار مسافر به همراه بار را دارد.

شرکت اتوفلایت در مارس سال گذشته با ثبت رکورد جهانی طولانی‌ترین پرواز هواپیمای برخاست و فرود عمودی برقی که صرفاً با باتری کار می‌کرد، خبرساز شد.

در یک پرواز آزمایشی کنترل از راه دور در آلمان، این هواپیما توانایی خود را در حفظ سرعت کروز 200 کیلومتر در ساعت و پوشش برد 250 کیلومتری به نمایش گذاشت.

با پیشرفت وسایل نقلیه الکتریکی و باتری‌ها و دیگر قطعات خودروها، فناوری برخاست و فرود عمودی برقی تجربه قابل توجهی را برای کاربردهای عملی به دست آورده است.

منبع: الف

614296