خاتمی عاطفی رای نداد نه استراتژیک!

رای ندادن خاتمی در این دوره نه انتخابی استراتژیک که نوعی تلاش برای همدلی عاطفی با ناراضاییان رای‌ندهنده بوده است!
تصویر خاتمی عاطفی رای نداد نه استراتژیک!

به گزارش سایت خبری پرسون، برخی از چهره‌های فکری جریان اصلاحات با اشاره به ناگزیر بودن فراکسیون بندی و انشعاب در جبهه اصلاحات به بررسی انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخته و تاکید دارند زمان رادیکالیسم نظری و تشکیلاتی در جبهه اصلاحات فرارسیده است.

این چهره‌ها با بیان اینکه طیف اصلاح طلبان ساختاری تلاش دارند تا آنچه را که اصلاح طلبان نهادی و مشارکت طرح و بیان می کنند از دو جهت به چالش بکشند.

به باور این افراد، اصلاح طلبان ساختاری تاکید دارند که آنچه که اصلاح طلبان مشارکت جو در لزوم بهره گیری از فرصت‌ها و روزنه‌ها مطرح می‌کنند پیش از این مطرح و آزموده شده و طرح آن مسیر آزموده در شرایط کنونی یک تاخیر فازی از سوی این بخش از اصلاح‌طلبان است.

نکته دیگر آن‌که، اصلاح‌طلبان مشارکت جو متوجه به پایان رسیدن دوره گفتمان دوم خردادی نشده و دچار زمان پریشی شده‌اند!

از جانب دیگر اما اصلاح طلبان نهادی و مشارکت جو تاکید دارند طیف اصلاح طلبان ساختاری با تلاش برای قطبی سازی، علاوه بر تولید تنش و مشکل برای جریان اصلاحات از جانب دیگر بی اقبالی عمومی را به همراه آورده است.

اصلاح مشارکت جو همچنین پیش بینی می‌کنند که با میل بدنه اجتماعی جریان اصلاحات به سمت جبهه میانه روی، طیف اصلاح طلبان ساختاری به سمت گذاریون و عبور از قانون اساسی میل کرده و همنشین با عناصر فتنه چون میرحسین موسوی خواهند شد.

اصلاح طلبان نهادی همچنین با انتقاد از مصادره عدم رای دادن خاتمی از سوی اصلاح طلبان ساختاری به نفع دیدگاه‌های رادیکال تاکید دارند، رای ندادن خاتمی در این دوره نه انتخابی استراتژیک که نوعی تلاش برای همدلی عاطفی با ناراضاییان رای‌ندهنده بوده است!

منبع: مشرق

613756