تاجیک تاکید کرد؛

خدمات‌دهی رایگان ون‌ها در پنجشنبه و جمعه آخر سال/ چهار صبح درهای بهشت زهرا باز خواهد شد

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از فعالیت شبانه‌روزی این سازمان در پنجشنبه و جمعه آخر سال خبر داد.
تصویر خدمات‌دهی رایگان ون‌ها در پنجشنبه و جمعه آخر سال/ چهار صبح درهای بهشت زهرا باز خواهد شد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدجواد تاجیک در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز-دوشنبه ۲۱ اسفندماه۱۴۰۲- برگزارشد، اظهار کرد: طبق رسم دیرینه در پنجشنبه و جمعه آخر سال ایرانیان به آرامستان ها برای زیارت اموات و شهدا مراجعه می‌کنند.

وی افزود: جلساتی از هفته های گذشته در داخل و خارج شهرداری برگزار شد و در نتیجه آن سازمان دهی گسترده ای از نیروانسانی شکل گرفت.

تاجیک با اشاره به زمان حضور مردم در بهشت زهرا در روز پنجشنبه و جمعه( ۲۴و ۲۵ اسفند) گفت: درهای بهشت زهرا از ساعت ۴صبح روز پنجشنبه تا پایان روز جمعه باز است و خانواده ها می‌توانند زمان حضور خود را مدیریت کنند، به طوری که شب هم می‌توانند زیارت کنند. البته نیازمند همکاری دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، پشتیبانی و... هستیم.

تاجیک ادامه داد: برنامه سال تحویل صبح است و مردم دوست دارند در کنار اموات و شهدا باشند. از همین رو از ساعت چهار صبح درهای بهشت زهرا باز خواهد شد. در روزها و شب های ماه رمضان هم با کمک دستگاه های همکار از ساعت ۲۲ تا ۳ صرفا برای زیارت گلزار شهدا و حضور در مراسم صبح جمعه در خدمت شهروندان هستیم.

تاجیک گفت: شب های جمعه نیز در ماه رمضان برای زیارت زائران آرامستان بهشت زهرا باز است. سال گذشته بیش از ۵۰۰هزار نفر از اذان مغرب تا صبح در شب‌های قدر با وجود ترافیک در بهشت زهرا حضور داشتند. امسال هم در شب های قدر تا صبح در خدمت زائرین هستیم، تمام مراسم هایی که در بهشت زهرا برگزار می‌شود، کاملا مردمی است و سازمان بهشت زهرا صرفا بستر را فراهم می‌کند.

تاجیک با بیان اینکه تمهیداتی را با کمک دستگاه های مختلف پیش بینی و فراهم کردیم، تصریح کرد: مجموعه راهور تهران حضور موثر و مقتدری در بهشت زهرا و مسیرهای منتهی دارد. همچنین یگان امداد و کلانتری های اطراف نیز برای برقراری امنیت و نظم حضور دارند.

خدمات دهی رایگان ون‌ها در پنجشنبه و جمعه آخر سال

تاجیک پیرامون تمهیدات در نظر گرفته شده برای جابجایی خانواده‌ها در بهشت زهرا گفت: تعداد ۵۰ دستگاه ون تاکسی در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال در مجاورت مترو حرم و کهریزک و ایستگاه شاهد آماده انتقال مسافران به قطعات به صورت رایگان را خواهند داشت.

افزایش ساعت کاری مترو

وی ادامه داد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ساعت کاری مترو از ۶:۳۰ به ۵:۳۰ تغییر پیدا خواهد کرد و همچنین مترو تا ساعت ۲۳ برای انتقال مسافران فعال خواهد بود. کار دیگری در مترو انجام شده این است که مسافران تا ایستگاه کهریزک منتقل خواهند شد چرا که این ایستگاه در کنار برخی از قطعات ناحیه یک و سه قرار دارد.

تاجیک به استفاده از ۱۵دستگاه خودرو برقی جهت جابجایی مسافران از کنار ایستگاه مترو حرم اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این موارد ایستگاه‌های امدادی نیز در قطعات و قبور بهشت زهرا مستقر خواهند بود. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۱۰ دستگاه خودرو اورژانس، ۱۰دستگاه خودرو آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در محدوده قبور بهشت زهرا مستقر خواهند شد.

تاجیک ادامه داد: نیروهای هلال احمر نیز به همراه ۱۵ دستگاه خودروهای آتش‌نشانی در قطعات مختلف بهشت زهرا مستقر خواهند بود علاوه بر این گشت‌های اجتماعی در بهشت زهرا در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال چند برابر خواهند شد. تمهیداتی با همکاری دستگاه قضایی در مورد متکدیان در نظر گرفته شده و علاوه بر اینکه اورژانس اجتماعی بهشت زهرا در دو روز اشاره شده به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: دو شماره ۳۳۳۳و ۳۲۲۲ شماره فوریتی بهشت زهرا هستند که در روزهای پنجشنبه و جمعه اخر سال به صورت شبانه‌روزی فعالند و خانواده ها می توانند موارد مختلفی که با آن مواجه می‌شوند را با این دو شماره در میان بگذارند.

تهیه و توزیع نقشه‌های قطعات مختلف بهشت زهرا

تاجیک از تهیه و توزیع نقشه‌های قطعات مختلف بهشت زهرا در بین خانواده‌ها خبر داد و افزود: خانواده‌ها با در دست داشتن این نقشه‌ها می‌توانند از موقعیت جغرافیایی قطعات اطلاع پیدا کنند به طوری‌که این نقشه‌ها را خانواده ها می‌توانند از ایستگاه‌های مختلف «از من بپرس» تهیه کنند. در این نقشه ها آدرس قطعات مختلف ازجمله گلزار شهدا، قطعه هنرمندان و... مشخص شده مراجعه کنندگان مسیر را سریع‌تر پیدا کنند.

مدیرعامل بهشت زهرا افزود: گشت انظباط شهری و پمپ بنزین سیار هم مسقر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری ناحیه ۵، منطقه ۱۹ گل فروش ها را ساماندهی خواهد کرد، گفت: برای باز و بسته کردن درهای سازمان بهشت زهرا با پلیس راهور تهران هماهنگ هستیم و نشست تخصصی نهایی نیز پس فردا برگزار خواهد شد. از همه مردم شریف می‌خواهیم به زمان بندی ها توجه کنند و تلاش کنند از مترو استفاده کنند و زمان حضورشان را در بهشت زهرا کوتاه کنند. وی تاکید کرد: جلساتی را نیز با پلیس راهور جهت هماهنگی بیشتر برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم تمام درب‌های بهشت زهرا را در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال باز کنیم که با توجه به جلسه نهایی با پلیس راهور در روز چهارشنبه، جزئیات این موضوع نیز اعلام خواهد شد.

تاجیک ادامه داد: ما به هیچ عنوان دفن اموات را به تعویق نمی‌اندازیم چرا که این موضوع یک مسئله شرعی است اما درخصوص خدمات تشریفات از جمله برگزاری مراسم سوم، هفتم و چهلم توصیه ما این است که در این دو روز خانواده‌ها برگزاری چنین مراسم‌هایی را به تعویق بیندازند و در زمان و مکان دیگری برنامه‌های خود را اجرا کنند.

تاجیک با بیان اینکه رویکرد ما برای آینده تمرکز زدایی است، تصریح کرد: یک نقطه برای احداث آرامستان در حال تملک است.

منبع: شهر

613681