محدودیت جدید عربستان در مسجدالحرام/ فقط عمره‌گزاران می‌توانند در ماه رمضان کنار کعبه بروند

با وجود اضافه شدن ورودی‌های خانه خدا در آستانه ماه رمضان، سعودی‌ها با اعمال محدودیت جدید، ورود برخی از نمازگزاران به کنار کعبه و طبقه همکف را از فردا دوشنبه ممنوع کرده‌اند.
تصویر محدودیت جدید عربستان در مسجدالحرام/ فقط عمره‌گزاران می‌توانند در ماه رمضان کنار کعبه بروند

به گزارش سایت خبری پرسون، «فقط عمره‌گزاران می‌توانند در ماه رمضان کنار کعبه بروند.» این را مدیر امنیت عمومی عربستان محمد البسامی می‌گوید.در آستانه ماه مبارک رمضان سعودی‌ها محدودیت جدیدی برای زائران در نظر گرفته‌اند؛ به طوری که نمازگزاران عادی از فردا امکان ورود به طبقه همکف و مطاف مسجدالحرام را ندارند.

امام جماعت مسجدالحرام عبدالعزیز السدیس می‌گوید که «امسال طبقه همکف منحصراً مختص عمره‌گزارانی است که در سامانه نسک ثبت‌نام کرده‌اند» و نیروهای امنیتی در ورودی‌های مسجدالحرام مانع از تشرف سایر زائران خواهند شد.

در رمضان گذشته با وجود اینکه بیش از یک میلیون زائر عمره از کشورهای مختلف مشرف شدند، در برخی از روزها نمازگزاران هم امکان تشرف به مطاف (کنار کعبه) را داشتند اما امسال این افراد فقط می‌توانند در طبقات بالایی یا صحن‌های بیرونی به زیارت و اقامه نماز بپردازند.

بر اساس اعلام سعودی‌ها، ورودی‌های شرقی مسجدالحرام برای عمره‌گزاران اختصاص پیدا کرده است. البته سایر ورودی و همچنین صحن‌های بیرونی مسجدالحرام نیز برای ورود نمازگزاران آماده می‌شوند. امیر منطقه مکه خالد الفیصل می‌گوید که «ورودی ملک عبدالله از امروز یکشنبه ۲۹ شعبان به روی زائران باز شده است.»

منبع: فارس

613469