رونمایی از بزرگ‌ترین نماد ملیله دنیا در زنجان

بزرگ‌ترین شاهکار صنعت ایران نماد ملیله دنیا در سبزه میدان شهر زنجان رونمایی و نام آن شاهکار صنعت ایران نامگذاری شد.
تصویر رونمایی از بزرگ‌ترین نماد ملیله دنیا در زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون، آیین رونمایی از المان ملیله زنجان (بزرگترین المان ملیله دنیا) ‌با حضور مسئولان استانی در سبزه‌میدان زنجان انجام شد.

براساس این گزارش، بهمن 98 ، شورای جهانی صنایع‌دستی، زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.

ملیله کاری همواره به عنوان یکی از اصیل ترین صنایع دستی استان زنجان مطرح بوده است؛ در هنر ملیله با استفاده از مفتول‌ها و نوارهای ظریف نقره و به کارگیری طرح های اسلیمی و منظم، مصنوعاتی شامل شمعدان، گلدان،سرویس چای خوری، شکلات خوری، قاب عکس و انواع زیورآلات ساخته می‌شود.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله است و هنرمندان این شهر با هنری که داشتند، شهر زنجان را نگین ملیله نه تنها در ایران بلکه در دنیا معرفی کردند.

وی افزود: کمبود یک المان فاخر احساس می‌شد و با همت سازمان زیبامنظر شهرداری زنجان و با هنر هنرمندان شهرمان ، به لطف خدا بزرگترین ملیله دنیا، در زنجان ساخته و رونمایی شد. المانی که در سبزه میدان در باغراه نصب شد قرار است نام این باغراه هم به نام ملیله نامگزاری شود.

بزرگترین گلدان ملیله در زنجان رونمایی شد - ایرنا

ساخت نماد در 9 ماه

قزلباش سازنده این المان هم اظهار داشت: طراحی و ساخت این اثر در زمان 9 ماه انجام شده و 13 هزار و 800 قطعه آلومینیوم به طول 5 هزار و 800 متر و همینطور 74 هزار نقطه جوش زده شده است.

وی گفت: ارتفاع این المان 5 متر و به قطر 210 سانتی‌متر است و بزرگترین المان ملیله دنیا است که نام این المان به نام شاهکار صنعت ایران نامگذاری شده است.

منبع: تسنیم

612893