ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس به شمال یمن حمله کرد

ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس مناطقی از استان صعده را بمباران کرد.

تصویر ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس به شمال یمن حمله کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس دوشنبه‌شب مناطقی از استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کرد.

به گزارش المسیره، جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در این تجاوز هوایی، منطقه «یسنم» شهرستان باقم در صعده را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، این حمله هوایی ائتلاف متجاوز، طی سه نوبت انجام گرفته است.

حملات امشب همزمان با بیانیه نیروهای مسلح یمن درباره هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی و ناوهای آمریکایی در دریای سرخ صورت گرفت.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی دریایی ارتش یمن با استعانت از خداوند متعال با تعدادی موشک، یک کشتی رژیم صهیونیستی «MSC SKY» را در دریای عرب به صورت مستقیم و دقیق هدف قرار داد.

وی افزود چند ساعت پس از حمله مذکور، در عملیاتی دیگر، نیروهای مسلح یمنی با چندین پهپاد و موشک چند کشتی جنگی آمریکا را هدف قرار دادند.

سرتیپ سریع در این بیانیه تاکید کرد نیروهای مسلح یمن تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه به ممانعت از دریانوردی رژیم صهیونیستی یا تردد کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی ادامه می‌دهند.

وی اعلام کرد ارتش یمن در دفاع از یمن و حمایت از ملت فلسطین، در انجام عملیات نظامی بیشتر در دریای سرخ و عرب علیه تمامی اهداف متخاصم تردید نخواهد کرد.

پیش از این مرکز امنیت دریانوردی انگلیس اعلام کرده بود انفجار در نزدیکی یک کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در جنوب شرق «عدن» باعث آتش‌سوزی در این کشتی شده است.

منبع: ایسنا

612668