ترخیص ۱۱۰ خودروی امدادی هلال‌احمر از گمرک

معاون پشتیبانی و منابع انسانی جمعیت هلال احمر از ترخیص ۱۱۰ خودروی امدادی‌ هایلوکس جمعیت هلال احمر از گمرک خبر داد.
تصویر ترخیص ۱۱۰ خودروی امدادی هلال‌احمر از گمرک

به گزارش سایت خبری پرسون، وحید کیانفر گفت: برای تجهیز و نوسازی ناوگان امدادی هلال‌احمر، ۳۰۰ دستگاه خودروی آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی امدادی، خریداری و به کشور وارد شده است.

وی با بیان اینکه این خودروهای امدادی در گمرک هستند، افزود: ۵۵ خودرو نهم اسفند از گمرک تزخیص شده و فرآیند ترخیص ۱۱۰ دستگاه خودروی امدادی جدید نیز امروز انجام می‌شود. این خودروها پس از تجهیز در اختیار پایگاه‌های جاده‌ای هلال احمر قرار می‌گیرند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی جمعیت هلال احمر گفت: با واردات این خودروها ناوگان سازمان امداد و نجات به روز و نوسازی می‌شوند و توان خوبی به بدنه امدادی کشور افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ماموریت‌های محوله هلال احمر در حوزه بحران و حوادث کشور هر فرآیندی که موجب تسریع در مسیر ترخیص خودروهای امدادی صورت گرفته است بی شک برآیند آن را در عملیات‌ها شاهد خواهیم بود.

در بودجه ۱۴۰۳ نیز نمایندگان مجلس مصوب کردند جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای خرید یک هزارو پانصد دستگاه خودرو امداد و نجات اقدام کند. اعتبار مورد نیاز از محل عوارض یک درصد (۱%) از فروش خودرو و موتورسیکلت داخلی و وارداتی اخذ و به ردیف درآمدی مربوط نزد خزانه‌داری واریز می‌شود و از محل ردیف هزینه‌ای مربوط به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: ایرنا

612577