خواستار خرید پرسپولیس نیستیم/ دولت بدهی سنگینی به ما دارد

مدیرکل نظارت بر امور شرکت‌های سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان خواستار خرید باشگاه پرسپولیس نیست، گفت: دولت به جای بدهی سنگین می خواهد پرسپولیس را به ما بدهد.
تصویر خواستار خرید پرسپولیس نیستیم/ دولت بدهی سنگینی به ما دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، جمشید مهرابی در رابطه با خرید باشگاه پرسپولیس توسط سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: حدود ۵۶ درصد از سهام باشگاه ذوب آهن به نام سازمان تأمین اجتماعی است و ما مالک این باشگاه هستیم. مقررات صدور مجوز حریف‌های AFC این اجازه را نمی‌دهد که مالکیت بیش از یک باشگاه را داشته باشیم و این از اساس مشکل دارد که بخواهیم پرسپولیس را هم بخریم و در صورتی که اگر پرسپولیس را هم خریداری کنیم باز بحث مالکیت مشترک بین پرسپولیس و ذوب آهن به وجود خواهد آمد.

او ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی به ۴۷ میلیون نفر بیمه شده تعلق دارد و باید جایی برود که سوددهای بالایی داشته باشد. همه از این موضوع باخبر هستند که باشگاه‌داری در ایران سودی ندارد و ما باید جایی باشیم که بتوانیم حقوق ماهیانه بازنشستگان و کارگران را پرداخت کنیم. مصوبه‌ای در هیأت مدیره این سازمان به ثبت رسیده که به ۴ دلیل نمی‌توانیم پرسپولیس را خریداری کنیم.

محرابی افزود: نکته دیگر اینکه ذی‌نفعان اصلی سازمان که بازنشستگان هستند از طریق کانون بازنشستگان بارها و بارها مخالفت و نگرانی خود را بابت این انتقال اعلام کرده‌اند. نمایندگان مجلس نیز مخالفت این موضوع هستند. من به عنوان یکی از مسؤولان سازمان خصوصی سازی و کسی که هوادار تیم پرسپولیس است معتقدم که واگذاری پرسپولیس به این سازمان از چاله به چاه افتادن است.

او در پایان خاطرنشان کرد: دولت بدهی سنگینی به سازمان تأمین اجتماعی دارد و پیشنهاد داده که به جای این بدهی، باشگاه پرسپولیس را بدهد و ما اصلاً درخواستی برای خرید این باشگاه نداشته‌ایم و پیشنهاد خود دولت بوده است.

منبع: مهر

612514