چهار هزار تماس مزاحم با اورژانس پایتخت

رییس سازمان اورژانس استان تهران از ثبت ۲۳ هزار و ۹۵۱ ماموریت در یک هفته اخیر خبر داد و گفت: در این مدت ۱۳۲ نفر بر اثر استنشاق گاز دچار مسمومیت شدند.
تصویر چهار هزار تماس مزاحم با اورژانس پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اسماعیل توکلی روز شنبه افزود: در هفته گذشته (پنجم تا ۱۱ اسفند) تعداد ماموریت هفت درصد کمتر از هفته ماقبل در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران بود که در پی این ماموریت‌ها پنج هزار و ۷۸۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند که آن هم ۶ درصد کمتر از مدت مشابفه هفته قبل تر بود و ۱۸ هزار و ۱۶۳ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی اظهار کرد: در این مدت ۷۱ هزار و ۱۳۳ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که در این بخش هم هشت درصد کاهش نسبت به هفته ماقبل داشتیم.

چهار هزار تماس مزاحم در یک هفته

به گفته وی، در هفته‌ای که گذشته باز هم آمار بالایی از تعداد تماس‌های مزاحم در مرکز اورژانس ثبت شد بطوریکه متاسفانه چهار هزار و ۱۴۵ مزاحم داشتیم هر چند ۱۴ درصد نسبت به هفته ماقبل کاهش داشته ولی باز هم خیلی زیاد است.

رییس سازمان اورژانس استان تهران ادامه داد: از مجموع ماموریت‌های ثبت شده در هفته گذشته، سه هزار و هفت مورد حوادث ترافیکی، ۲۰ هزار و ۹۴۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بود همچنین اورژانس هوایی نیز ۶ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۶ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

توکلی گفت: همچنین ۱۳۲ نفر نیز در هفته‌ای که گذشت متاسفانه با گاز منواکسیدکربن مسموم شدند که این آمار نسبت به مدت مشابقه هفته قبل ۲ برابر شده ضمن اینکه ۱۱ مصدوم و واژگونی خودرو با سه مصدوم نیز از حوادث مهم هفته گذشته است.

منبع: ایرنا

612177