ثبت‌نام مستاجران خراسان رضوی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی اظهار کرد: تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مراکز استان‌ها از جمله مشهد ابلاغ شده است.
تصویر ثبت‌نام مستاجران خراسان رضوی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد علی منصوری در جمع خبرنگاران افزود: اعطای این تسهیلات برای کمک به مستاجران و تامین ودیعه مسکن آنان است و مرحله جدید ثبت نام آن به تازگی به استان ها ابلاغ شده است.

وی افزود: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید در سامانه saman.mrud.ir بخش تسهیلات ودیعه نام نویسی و مراحل و روند ثبت نام را طی کرده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تاکید کرد: متقاضی باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری و حداکثر ۶ ماه قبل از ثبت درخواست متقاضی در سامانه باشد.

وی گفت: متقاضی و همسرش متعهد هستند که در زمان ثبت نام، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند و چنانچه در هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف خواهند شد.

منصوری با اشاره به اینکه متقاضی دریافت تسهیلات باید متاهل باشد، افزود: این تسهیلات در صورت تامین اعتبار از سوی بانک ها، به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و یا سرپرست خانوار و مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن نیز تعلق می گیرد و بازپرداخت آن حداکثر پنج ساله خواهد بود.

وی ادامه داد: شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تابع قوانین مصوب و ابلاغی بانک ها بوده و چنانچه متقاضی دارای تسهیلات جاری در حوزه مسکن باشد، با درخواست وی موافقت نمی شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تاکید کرد: بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار کشور و در راستای حمایت از مستاجران کم درآمد، سقف مبلغ کمک ودیعه مسکن در مراکز استان ها مانند شهر مشهد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای استان یک میلیارد ریال تعیین شده است.

تسهیلات ودیعه مسکن وامی است که جهت رفاه مستاجران و تامین تمام و یا بخشی از هزینه رهن منزل مسکونی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

با توجه به افزایش سرسام آور اجاره بهای منزل مسکونی و پایین آمدن قدرت خرید مردم، دولت تصمیم گرفته است با پرداخت وام ودیعه مسکن به اجاره نشین‌ها اوضاع مسکن را بهبود ببخشد.

منبع: ایرنا

612056