زمان تقدیم بخش دوم لایحه بودجه 1403 به مجلس مشخص شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بخش دوم لایحه بودجه سال آینده نیز آماده است و منتظر هستیم تا آخرین تغییراتی که شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین می‌کنند را در لایحه اعمال کنیم و به محض اینکه بخش اول بودجه ابلاغ شود، بخش دوم را به مجلس تقدیم خواهیم کرد.
تصویر زمان تقدیم بخش دوم لایحه بودجه 1403 به مجلس مشخص شد

به گزارش سایت خبری پرسون، داود منظور در خصوص اجرای قانون بودجه امسال و تحقق ارقام آن، اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم قانون بودجه ۱۴۰۲ را به خوبی اجرا کنیم به طوری که بخش‌های اصلی بودجه هم در حوزه اعتبارات جاری و هم در ارتباط با طرح‌های تملک دارایی اهداف محقق شد.

معاون رئیس جمهور افزود: اعتبارات هزینه‌ای (هزینه‌های جاری) برخی دستگاه‌ها تا ۱۱۰ درصد تخصیص داده شد و در بعضی از طرح‌های مهم عمرانی که باید خاتمه پیدا می‌کرد نیز تا ۳۰۰ درصد تخصیص منابع داشتیم؛ بنابراین بسیاری از طرح‌ها یا امسال به پایان رسید و یا اینکه آماده شده تا تعداد زیادی آنها در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: تلاش کردیم مجموع ظرفیت‌های تامین مالی را استفاده کنیم و مجموعه منابع حاصل از بودجه عمومی، درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها، منابع حاصل از انتشار اوراق و منابعی که از صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کرد، سبب شد سال خوبی را پشت سر بگذاریم به طوری تقریباً در طرح‌های تملک دارایی بالغ بر ۳۰۰ همت تخصیص انجام شد و بخشی از آن در حال انجام است.

منظور گفت: امسال در حوزه اعتبارات جاری به طور میانگین حدود ۹۰ درصد و هزینه‌های پرسنلی بالغ بر ۹۸ درصد تخصیص منابع انجام شده است.

ارایه بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس پس از ابلاغ بخش اول

رئیس سازمان برنامه بودجه در مورد آخرین وضعیت لایحه بودجه ۱۴۰۳، پاسخ داد: بخش اول لایحه بودجه سال آینده تقریباً در حال نهایی شدن است و در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان آخرین بررسی‌های آن در حال انجام است که فکر می‌کنیم تا یک هفته آینده نهایی و ابلاغ شود.

وی گفت: بخش دوم لایحه بودجه سال آینده نیز آماده است و منتظر هستیم تا آخرین تغییراتی که شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین می‌کنند را در لایحه اعمال کنیم و به محض اینکه بخش اول بودجه ابلاغ شود، بخش دوم را به مجلس تقدیم خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

612030