جو بایدن خود را «صهیونیست» نامید!

بایدن گفت: برای صهیونیست بودن، لازم نیست یهودی باشی. من یک صهیونیست هستم. وقتی اسراییلی در کار نباشد، هیچ یهودی در جهان هم امنیت نخواهد داشت.
تصویر جو بایدن خود را «صهیونیست» نامید!

به گزارش سایت خبری پرسون، رییس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلویزیونی، با نزدیک شدن شمار کشته‌های فلسطینیان در جنگ غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی به نزدیک ۳۰ هزار نفر، باری دیگر با اهداف صهیونیستی رژیم اشغالگر قدس ابراز هم‌بستگی کرده و خود را یک «صهیونیست» نامید.

«جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا که دولت او از ابتدای جنگ غزه در پی عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر توسط گروه حماس و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه با هدف «نابودی» حماس، حمایت تمام عیار نظامی، مالی و دیپلماتیک از رژیم اشغالگر به عمل آورده است، در گفت‌وگویی با شبکه ان‌بی‌سی با اهداف این رژیم ابراز هم‌بستگی کرده و باری دیگر خود را یک صهیونیست دانست.

بایدن گفت: برای صهیونیست بودن، لازم نیست یهودی باشی. من یک صهیونیست هستم. وقتی اسراییلی در کار نباشد، هیچ یهودی در جهان هم امنیت نخواهد داشت.

رییس جمهور آمریکا، با گذشت سه روز از عملیات طوفان الاقصی و آغاز حملات تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی به غزه نیز، در ۱۸ مهر، در سخنرانی خود که در کاخ سفید برگزار شد، برای چندمین بار همبستگی خود را با رژیم صهیونیستی اعلام کرده و گفت: قلب ما از این اتفاق شکسته است اما عزم ما محکم و روشن است.


نخست وزیر اسرائیل گفت: اگر در مورد گروگان‌ها به توافق برسیم، عملیات رفح اندکی به تأخیر می‌افتد و اگر به توافق نرسیم، در رفح اقدام خواهیم کرد.

او سپس در روزهای پایانی آذرماه و به مناسبت جشن «حانوکا» میزبان یهودیان در کاخ سفید بود و گفت: ایالات متحده به ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل ادامه خواهد داد اما ما و آنها باید مراقب باشیم. گرمی و ارتباطی که من با جامعه یهودی احساس می‌کنم، غیرقابل انکار است. وقتی که چند سال پیش گفتم برای صهیونیست بودن لازم نیست یهودی باشید، انتقادات زیادی به من وارد شد اما من یک صهیونیست هستم.

جو بایدن خطاب به یهودیانی که این تعطیلات را در کاخ سفید جشن گرفتند، گفت: اگر اختلافات با نخست‌وزیر اسرائیل را کنار بگذاریم، تعهد من به دولت مستقل یهودی تزلزل‌ناپذیر است. ای مردم، اگر اسرائیل نبود، هیچ یهودی در جهان وجود نداشت! کمک به اسرائیل تا زمانی که حماس سرنگون نشود ادامه خواهد داشت اما افکار عمومی ممکن است برای امنیت اسرائیل تغییر پیدا کند.

روزنامه گاردین نیز در گزارشی در اوایل دی‌ ماه درباره این که چگونه رویکردهای صهیونیستی بایدن مانع آتش‌بس در جنگ غزه است، نوشت: بایدن می‌گوید «قلبا، یک صهیونیست» است و پدرش ارزش تشکیل «سرزمینی یهودی» را در پی «هولوکاست» برای او تشریح کرده است.

او در مدت بیش از نیم قرن حضور در سمت‌های مختلف با تمامی نخست‌وزیرهای رژیم صهیونیستی دیدار کرده است که اولین آن‌ها «گلدا مایر» در سال ۱۹۷۳ بود. بایدن معمولا تعریف می‌کند موقع عکس گرفتن، مایر با صدای آهسته به او گفته بود که رژیم صهیونیستی «یک سلاح سری» برای محافظ از خود دارد؛ «هیچ جایی برای رفتن نداریم.»

روایت کمتر شناخته‌شده‌ای نیز مربوط به «مناخیم بگین»، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ است که توسط کمیته روابط خارجی سنا در واشنگتن، درباره استفاده غیرمتناسب از شدت قوای نظامی و شدت عمل در لبنان مورد استنطاق قرار گرفت.

در ادامه این مطلب آمده است که روزنامه «تایمز اسرائیل» در سال ۲۰۲۰ گزارش داده بود که مناخیم بگین پس از بازگشت به قدس اشغالی در جمع خبرنگاران گفته بود که «یک سناتور جوان از جای خود بلند شد و سخنرانی بسیار پرشوری ایراد کرد؛ باید بگویم مدت‌ها بود که چنین سخنران با استعدادی ندیده بودم و او واقعا از "عملیات صلح برای جلیل" حمایت کرد.»

بگین همچنین گفته بود «این سناتور که نامش بایدن بود، گفت فراتر از اسرائیل عمل می‌کرد، همچنین گفت که قاطعانه هر کسی را که به دنبال حمله باشد را از میان بر می‌دارد، حتی اگر به معنای کشتن زنان و کودکان باشد.»

اگرچه، بایدن گفته است «این اظهارات ارتباطی به من ندارد. من به او گفتم: نه آقا؛ باید به نکته‌ای توجه کرد. بر اساس ارزش‌های ما، آسیب رساندن به زنان و کودکان، حتی در جنگ ممنوع است، اگرچه گاهی اوقات خساراتی در میان غیرنظامیان نیز به بار می‌آید. اما دنبال کردن آن ممنوع است. آسیب نرساندن به غیرنظامیان از معیارهای تمدن انسانی است.»

منبع: ایسنا

611931