ایالات متحده آمریکا برای جنگ در اوکراین، نیرویی اعزام نمی کند

سخنگوی شورای امنیت آمریکا گفت: جو بایدن به صراحت اعلام کرده است که ایالات متحده آمریکا برای جنگ در اوکراین، نیرویی اعزام نمی کند.
تصویر ایالات متحده آمریکا برای جنگ در اوکراین، نیرویی اعزام نمی کند

به گزارش سایت خبری پرسون، «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی گفت:«جو بایدن به صراحت اعلام کرده است که ایالات متحده آمریکا برای جنگ در اوکراین، نیرویی اعزام نمی کند.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: بایدن معتقد است که "مسیر پیروزی" این است که کنگره کمک های نظامی مسدود شده را تصویب کند "تا سربازان اوکراینی سلاح و مهمات لازم برای دفاع از خود را در برابر تهاجم روسیه داشته باشند."

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، گفته بود: در حال حاضر، اجماعی در میان متحدان اوکراین برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد اما هیچ چیزی را نمی‌شود رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.

وی همچنین در دیداری با اولاف شولتس صدراعظم آلمان، آندری دودا رئیس جمهوری لهستان و رهبران کشورهای بالتیک (لتونی، لیتوانی و استونی) اظهار کرد: روسیه نباید در جنگ پیروز شود.

مکرون افزود: ما در ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که روسیه مستحکم‌تر شده است. همچنین می‌دانیم که مسکو برای حملات جدید به ویژه برای شوکه کردن افکار عمومی اوکراین آماده می‌شود.

منبع: ایرنا

611826