تشییع و خاکسپاری دوبلور معروف+ عکس

صبح امروز مراسم تشییع و خاکسپاری زنده‌یاد پرویز ربیعی در قطعه هنرمندان برگزار شد.
تصویر تشییع و خاکسپاری دوبلور معروف+ عکس

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم تشییع و خاکسپاری پرویز ربیعی از دوبلورهای باسابقه کشورمان صبح دوشنبه با حضور خانواده و جمعی از پیشکسوتان و دوستداران و اهالی دوبله در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار و پیکر این هنرمند در جوار احمد رسول‌زاده ـ دیگر دوبلور فقید ایرانی ـ آرام گرفت.

مراسم تشییع و خاکسپاری زنده‌یاد پرویز ربیعی صبح امروز با حضور خانواده این هنرمند و همچنین جمعی از اهالی دوبله در قطعه هنرمندان برگزار شد. این مراسم با مراسم خاکسپاری پردیس افکاری ـ بازیگر تازه‌درگذشته کشورمان ـ همراه بود.

منوچهر والی‌زاده، جواد پزشکیان، علی همت مومیوند، شهراد بانکی، حسین خدادبیگی، علی منانی، رضا الماسی، کسری کیانی، زهره شکوفنده، ناهید امیریان، مهین برزویی، مهوش افشاری، مریم رادپور، مهتاب تقوی، حسین سرآبادانی، مهسا عرفانی، سعید عابدی، فرشید شکیبا، علی دهکردی، پویا فهیمی، علیرضا ناصری، علیرضا باشکندی، آزیتا یاراحمدی، و همچنین برخی از پرسنل واحد دوبلاژ سازمان صداوسیما در مراسم تشییع و خاکسپاری پرویز ربیعی حاضر شدند.

در بخشی از مراسم علی همت مومیوند در سخنانی از خاطرات، اخلاق و فعالیت حرفه‌ای زنده‌یاد پرویز ربیعی گفت.

پیکر پرویز ربیعی در طبقه فوقانی مزار مرحوم احمد رسول‌زاده در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله پنجم اسفند ماه در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت. ربیعی از مهمترین گویندگان نقش‌های مکمل در تاریخ دوبله ایران است و در ارائه شخصیت‌ها و تیپ‌های مختلف و متضاد مهارت داشت.

صدای ربیعی را در فیلم‌های مختلف به جای بازیگرانی مانند جورج سی اسکات در «بیلیارد باز»، استیو مک کوئین در «دزدی سنت لویی»، دیوید چیانگ در «مبارزی از شان تونگس»، فردریک فورست در «اینک آخر الزمان» و آثاری مانند «پسر شجاع» به جای شخصیت پدر پسر شجاع، «جنگجویان کوهستان»به جای شخصیت کائوچیو، کارتون «بینوایان» به جای ژاور و خیلی از آثار مطرح سینمایی دیگر شنیده‌ایم.

منبع: عصرایران

611612